Gå til innhold
Arkivverket

[#46162] Christiana Hallesdatter Nordbostad i Tjøtta


Gjest Klaus Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Klaus Johnsen

Christiana Hallesdatter var gift med Dines Andersen. Vi finner henne som enke i skifte Nordbostad i 1840, der også hennes barn er oppført.Jeg er på leting etter foreldrene til Dines. Han er født ca 1780. I 1801 er han i tjeneste på Vegsteinen. Hans brødre finner vi i skifte Lånan i 1877 samt i skifte Hongset Vega i 1817.Jeg har mistanke at foreldrene til brødrene er Anders Larsen og Marit Hallesdatter (hun fra Velfjord) som vi ser i 1801 på Gulsvåg i Vega, men i så fall blir Marit for gammel til å være mor til Lukas Mikal som er født rundt 1805. (Anders Larsen i skifte Skjærvær Vega i 1778 ?)Har noen kjennskap til ovenstående ?Mvh Klaus Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På FS fant jeg en veldig usikker kandidat: Christiane Hallesdt. skal ha blitt gift 26/12 1807 Tjøtta, men ektefelles navn står ikke oppført. Christiane f. 20/10 1782 Nordbostad, Mindland, Alstah. NO, og døpt i Tjøtta krk.(ingen dato), foreldre Halle Zachariasen og Susanna Carstensdt.Siden kirkebøkene for Tjøtta ikke er skannet kunne jeg ikke sjekke vielsesdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaus Johnsen

Hjertelig takk Halvard.Ja, Anders Dinesen og Johanna hadde jeg fra før. Johanna, datter av Jens Henrichsen fra Bersnev i Vefsn og Johanna Kierstina Haagensdatter fra Samuelsmoen i Hemnes.I denne forbindelse har jeg et tillegsspørsmål. Jens Henrichsen var gift (1)med Marit Hansdatter (fra Kulstad ?), og de hadde mange barn. Vet du hvem som var foreldrene til Marit ?Mvh Klaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvard Lundestad

Jeg har notert at foreldrene til Marit Hansdotter var Karen Jonsdotter, død 1751 på Holand (83 år), og Hans Nilsson, f. ca 1667 på Forsmoen i Drevja og skifte på Holand i 1743.Mvh Halvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.