Gå til innhold
Arkivverket

[#46175] Johannes Olsen Gjul Bergem født 30 jan 1806


Gjest Benedicte Hauge Kulø
 Del

Recommended Posts

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Johannes var født som uekte barn av Ole Toresen Balstadhola og Ane Johannesdatter Sletbak.(ifølge Hand Hyldbakk og Gards- og Ættesoge for Tingvoll). Han overtok 1834 byksel på Øvre Skjerpa plass under Sydstua, Bergem.Men hvem var egentlig hans foreldre. Ane Johannesdatter Sletbak har jeg ikke klart å finne i Tingvollbøkene under Sletbak. Kan dette være Ane [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f11560&gardpostnr=97&personpostnr=1500&merk=1500#ovre?>Lenke Faren hennes er da Johan Asmundsen, Skoleholder. Faren, Ole, vet jeg heller ikke hvem var. Han står som dreng og bevorten .. Ole Thoresen Balstad ved dåpen til Johannes. Min teori er at Tore Iversen Hanem Balstad og Jertrud Olsdatter eller Pedersdatter er foreldrene til Ole. Jeg finner en Tore Iversen på Balstad i FT 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.