Gå til innhold
Arkivverket

[#46179] Bendix Severin Eliassen Rislaa, flyttet til Kristiania 1901


Gjest Benn Johan Rislaa
 Del

Recommended Posts

Gjest Benn Johan Rislaa

Hei! Jeg søker etter opplysninger om Bendix Severin Eliassen Rislaa f. 10/6 1868 på Rislaa i Birkenes i Aust-Agder. Han tok utflytting til Kristiania den 19. januar 1901. Noen som kjenner til ham, om han ble gift, hvor han bodde, yrke, og når han døde.Mvh Benn Johan Rislaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Om han ble boende i byen, må det være arbeider på Nyland, Bendik Eliassen, bosatt i Schweigaards Gade 57 i adresseboken 1903. Trolig er dette den dokkarbeideren B. Eliassen som bor i Nonne Gade 6 iflg. adresseboken 1908. Jeg har neppe tid til å slå opp i en lokal folketelling (f.eks. 1908) i kveld.Rislaa-navnet finnes ikke nevnte år. Mulig er det et navn som ble tatt opp igjen i forbindelse med navneloven 1923. (I så fall finnes det i Kristiania-tellingen i desember 1923, men som sagt, har neppe tid idag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Takk for hjelpen Geir. Det er nok rette person du har funnet her, og det er ikke sikkert at han tok med seg Rislaa-navnet da han flyttet. Etter det jeg har hørt ble han boende i Oslo resten av sitt liv.Benn Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.