Gå til innhold
Arkivverket

[#46181] Møre og Romsdal: Tingvoll 1844-1856


Gjest Tore Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Warberg

Øre var sokn under Tingvoll prestegjeld til 1893, derfor er det naturlig at du vil finne handlinger herfra i Tingvolls bøker fra denne tiden, som dekker hele prestegjeldet. Foreløpig er ikke prestegjeldshistrikken tatt inn under skannede kirkebøker. Du finner den derimot, og inntil videre, under kirkebøker på mikrofilmkort, Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Det jeg spør om, er om ikke dåpshandlingene i Øre sokn kan få lov til å komme på innholdslista i den skanna kyrkjeboka? De dåpshandlingene er på sidene 123-207(208), men dette angis ikke i innholdsfortegnelsen i kirkeboka på nett. :(Det kan gjøre at vi brukere ikke finner disse dåpshandlingene. I innholdsfortegnelsen som jeg har lagt ved lenke til i første innlegget mitt, står det under dåp angitt årstall fra 1844-1856. Alle disse gjelder Tingvoll sogn. Øre sogns dåphandlinger begynner på side 123 med året 1844 og fortsetter fram til og med side 208. Disse sidene er det ikke opplyst om i innholdsfortegnelsen. Det hadde jeg ønsket at de kunne ha blitt. :) Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

OK, din bemerkning om særskilt føring av dåp for Øre er lagt inn i merknadsfeltet for kilden, synlig der fra i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.