Gå til innhold
Arkivverket

[#46191] Carl August Olsen Hellerud


Gjest Turid Aamodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Aamodt

Er det noen som har informasjon om min oldefar Carl August Olsen Hellerud. Han er født 1840 i Kristiania. I tellinga for 1875 bor han i Hausmannsgate 14 med sin mor Inger Hellerud som han forsørger og Anna Olava Andersen, hans niese. Mor Inger er født 1813, Norderhov, Ringerike. Så finner jeg ikke karl igjen før 1900-tellinga hvor han bor i Heimdalsgaten 26 med sin familie. Har søkt i skanna kirkebøker. Det dukker opp Carl August men morens navn stemmer ikke så da kan det jo ikke være han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Carl August og Hanna Kaspara ble gift i Jakob kirke 26. oktober 1878, nr. 63: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5792&idx_id=5792&uid=ny&idx_side=-51>LenkeHan ble døpt i Oslo Domkirke 28. februar 1841, nr. 33: LenkeOle Andersen Hellerud og Inger Henriksdatter ble gift i Oslo Domkirke 9. juni 1840, nr. 47:LenkeHanna Caspara i Sørligata 5 i 1865 med sine foreldre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Aamodt

Tusen hjertelig takk Trond. Skjønner ikke hvordan du finner alt så fort. Jeg som har lett og lett. Skjønner at det er drevne folk her. Dette er så moro. Nå hare jeg virkelig fått forskergnisten tilbake. Turid Aamodt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Aamodt

Hjelp til tyding. I konfirmasjonsprotokollen til min oldemor Hanna Caspara Andersen står adressen hvor familien bodde når hun ble konfirmert. Kan noen hjelpe meg å tyde det? For meg ser det ut som om det står Leret 37. Men det høres feil ut. Turid AamodtLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.