Gå til innhold
Arkivverket

[#46192] Tyding av Kirkebok for Bamble


Gjest Erling Hoel
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Hoel

Trenger hjelp til å tyde navnet på moren til Christian, døpt 30.12.1770: LenkeNr 1, Decembris 1770Vennlig hilsen Erling Hoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Hei!Er det Christen du mener, som er døpt 13.1 1771, den første som blir døpt i 1771. Hans mors navn er Anne Larsdatter.HilsenBenn Johan Rislaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Nei, det er Christen Throndsen, døpt 30. des. 1770, øverst på side 505. Christens mor som jeg forstår til ??? JensdatterVennlig hilsen Erling

bilete2101.1770.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Her er et utdrag fra Bamble Bygdebok bind I side 468, gården er Rønholt (ikke lagt fra Feseth). Tror denne sida er viktig for deg så du ikke kjører deg helt fast. Ellers så tror jeg du må glemme den linking til 1801 over. Den viser ikke riktig Aslaug jensdatter ihht til boka.Lykke til2re

bilete2116.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Hei ToreTusen takk for den siden. Har bestilt bygdebok for Bamble, bind 2, men ser at jeg også burde ha bind 1.Dette er merkelig; Når jeg åpnet linken fra Aase R. fikk jeg opp tellingen for Rønholdt og den var den riktige. Når jeg prøver å åpne den igjen får jeg en helt annen side ???Hilsen Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Dette skjer av og til - anar ikkje kvifor, eg har i alle fall ikkje vore inn på den sida der nokon gong - det var Rønholdt vi hadde føre oss, ikkje sant Erling ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Det 'uforklarlige' som har skjedd forklarer hvorfor jeg ikke fikk helt klart for meg hvorfor den linken skulle avklare no;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Joda Aase. Det var Rønholdt og det var den riktige linken. Jeg fikk den riktig første gangen og har heldigvis skrevet den ut :)Til ToreDa får jeg også bestille bind 1 som fjernvalg.Takk til dere begge to for en utmerket hjelp!Mvh Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Den fyrste var heilt mislykka, så eg prøver igjen LenkeSidan det er berre eg som veit kva som er skilnaden på desse to lenkene, treng eg ikkje tilbakemeldingar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.