Gå til innhold
Arkivverket

[#46194] Kristian Kristiansen og Kristiane Olava Johansen


Gjest Turid Aamodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Aamodt

Kjenner noen igjen disse navnene. Mine oldeforeldre. Har lett i lang tid, men finner de ikke i tellingene. Kristian Fredrik Kristiansen født 1853 giftet seg først med Kristiane Olava Johansen f. 1852 (min oldemor). Hun døde. Vet ikke når, men før 1896. Disse fikk farna Halvdan Marthinius Kristiansen f. 25/3-1882 (min bestefar) døpt 29/5-1882 i Petrus menighet i Oslo, og Thora Marie Kristiansen f. 14.3.1887. Kristian giftet seg igjen borgerlig 3.6.1896 med Minda Antonie Fredrikke Jørgensdatter og fikk 7 barn til. Kan noen gi meg råd om hvordan jeg går videre. Oslo er en vanskelig by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Aamodt

Utrolig bra. Tusen hjertelig takk. Har lett og lett. Søkt på alt det jeg trodde jeg kunne søke på. Men jeg så nå at jeg har ikke forsøkt med Christianssen med 2 s. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg bruker aldri hele navn når jeg søker, og ikke vet jeg heller hvordan telleren har skrevet navnet.Jeg søker vanligvis etter f.eks. fornavn inneholder-ristian- og etternavn det samme. Aldri med endinger. Men her søkte jeg etter Minda da det ikke kunne være så mange som het det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.