Gå til innhold
Arkivverket

[#46218] Borghild Amanda Johansen, født 21.04.1907 i Rødøy


Gjest Jorunn Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Johansen

Min mors halvsøster het Borghild Amanda Johansen og var født i Rødøy 21.04.1907. Borghild fikk 2 døtre som jeg vet om, en i 1927 og en i 1932. Etter at den siste dattera var født, 'forsvant' Borhild. Fra et av barnebarna har jeg fått opplyst at hun flyttet til Sverige ca 1932. Ingen av familien har hørt fra henne siden. Jeg har et par ganger hatt etterlysninger etter Borghild med forutsetningen at hun virkelig var flyttet til Sverige, hittil uten resultat. Jeg har derfor begynt å lure på om hun kanskje ikke flyttet likevel? Er det noen som vet noe som helst om henne?Med hilsen JorunnJohansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jorunn Johansen

Jeg har i dag vært i telefonkontakt med ei dame som mente at Borghild var flyttet 'nordover'. Hun skal ha hatt 2 barn med seg; ei datter født i 1927 og en sønn født etter 1932. Hvor langt 'nordover' visste vedkommende dessverre ikke. Noen andre som vet? Mvh Jorunn Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Iflg. skanna krk.bok for Rødøy fekk ho ei jente Aud med sjåfør Anfelt N.ne(ein blekkflekk på bokstaven etter stor N, gjorde at eg ikkje klarte tyda den)frå Narvik. Ho vart f. 28.01.1928 dpt.28.05.1928.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Johansen

Ja, jeg er klar over både Aud og den yngre dattera som var født i 1932, Ragnhild. Ragnhild er død, men jeg har hatt kontakt med hennes barn. Den dama som jeg snakket med i dag, sa at Borghild også hadde en sønn som var yngre enn Ragnhild. Aud og sønnen skulle bo sammen med mora, mens Ragnhild ble igjen i Rødøy. Det er hvor det ble av Borghild etterpå jeg ikke vet. Heller ikke barnebarna vet noe. Det var de som mente at hun var flyttet til Sverige. mvh Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Johansen

Jeg er selvfølgelig også interessert i Aud, sønnen (som jeg dessverre ikke vet navnet på), og eventuelt andre barn Borhild måtte ha. Mvh Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.