Gå til innhold
Arkivverket

[#46253] Hvem er de stilige karene på fotografiet ombord på SS ATLAND av Gøteborg


Gjest Tove Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Karlsen

HeiKan noen hjelpe meg med å identifisere disse stilige karene på fotografiet tatt ombord på båten S.S. Atland av Göteborg.Mannen bakerste og lengst til høyre er min oldemors bror Olaf Abelsen. Han ble født 21 april 1891 på Storjord i Meløy. Han døde 28 november 1940 ved Sørhaugø fyr ved Haugesund, druknet da motorkutteren m/k 'Utvær' forliste.Jeg har et bilde av Olaf Abelsen som er tatt hos fotograf H. Nybelin i Bergen, han ser ganske ung ut på det.Olaf Abelsen bodde i Ålesund da han døde, men han er begravet i Haugesund. Jeg har funnet 2 båter ved navnet S.S. Atland så jeg vet jo ikke helt sikkert hvem av båtene det var.Båten bygd 1883, solgt til Norge 1909: Lenke bygd 1910, forliste i Nordsjøen 1943: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.