Gå til innhold
Arkivverket

[#46267] Søk etter fødested i Tyskland


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Hvis jeg skal lete etter en person som ble født i Tyskland i 1923, men ikke vet helt hvor i landet, finnes det da noen steder jeg kan søke på for å prøve å finne det ut? Jeg har personens fødselsdato. Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du har personens navn og fødselsdata og personen bor i Norge og kanskje er gift her, ville jeg vel først ha prøvet å finne den vielsen. Om det gjelder farskap så kanskje det står noe ved barnets dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Jeg tror ikke det dreier seg om en tysk soldat.Hun ble født i Tyskland i 1923 og døde i Oslo i 1999. Jeg holder på å snuse litt rundt i forskjellige instanser for å se om de har noe nærmere fødested på henne. Vi tror ikke hun hadde noen nær familie i live de senere årene, men er ikke sikre.Det er mye uvissheter her,men kommer tilbake når jeg har fått vite litt mer. Takk skal dere ha så langt. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Hvis hun kom til landet mellom ca 1948 og 1954 og var gift med en norsk soldat i tysklandsbrigaden, er det sannsynlig at hun kom fra Schleswig-Holstein, eventuelt fra Goslar-området i Hartz (sørøstlige Niedersachsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Jeg har nettopp fått vite at hun ikke var gift og at hun ikke hadde barn.Jeg har fått vite hvem som var testamentsfullbyrder, og jeg skal kontakte dem idag, i håp om at de har saken i arkivet fremdeles.Kanskje det står noe mer i de papirene.Men hvor vanlig var det at enslige kvinner emigrerte? Og finnes det noe arkiv her i landet over de som flyttet inn til landet? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.