Gå til innhold
Arkivverket

[#46275] Christian Jacobsen


Gjest Trond Okkenahug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Okkenahug

En Christian Jacobsen-forskjellige skriveformer-skal være f. 11.01.1858 i Østlandsområdet-'nær Oslo/Buskerud', d. 21.06.1937 i USA. Han skal ha utv. ca. 1880-82, gift 1883-88 med Ragnhild Kvamme fra Verdal. Etterkommerne har ikke greidd å finne hans opphav. Er det noen som er gode på utv.listene mm som kan hjelpe oss med dette? mvh. Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

og farensIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 JACOB CHRISTENSEN MaleEvent(s): Birth: 06 APR 1829 Christening: 20 APR 1829 Trogstad, Ostfold, NorwayParents: Father: CHRISTEN JACOBSEN Family Mother: RAGNILD MATHISDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Fantastisk, dette må være sentrumsblink!!! Takk til Dere begge for rask og god hjelp, jeg vet at det er flere som blir veldig glade i USA.Hva tyder Dere brudens fars tittel og bosted ved vielsen? Brudgommens tyder jeg til husmann på Laugsletplass?Takk igjen, og til Berit: Skal hilse fra John og Ragnhild,-var sammen med de på Gran Canaria 12-26 januar,-kjempefint. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Trond. Noen er heldige. Blir jo helt misunnelig på dere.Jeg tror brudgommen både er født og bor på Laugslet eie. Bruden er født på Kolstad, far selveier Ole Ericsen Vardehytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Hei igjen Berit, jo, men det er vel ganske tynnt!!! På side 465 i Nessætten finner du H5 Ingeborg Olsdtr. f. 1803 x Tore Gabrielsen Haga, videre I 2, J 4, K 1 Johanne Margrete, som er min mor! mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hyggelig å høre at de ble en innertier - som du ser av tidspunktene gikk det bare 8 minutter før jeg hadde svaret. Løsningen lå i at jeg fant en aktuell kandidat på FS døpt i februar - og slo opp i den aktuelle kirkeboken - og hadde flaks - for der var fødselsdagen angitt.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Hei igjen Odd. Ja jeg lurte fælt på hvordan du kunne svare så fort, men du skaut tydeligvis meget godt fra hofta!!! Jeg har laga et nytt tema-46318-for å komme videre, og er et stykke på vei. Igjen mange takk. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.