Gå til innhold
Arkivverket

[#46283] Oppslag; Samfundet for dansk genealogi og Personalhistorie


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Om oppslaget er i Personalhistorisk Tidsskrift eller i et annet tisskrift det vet jeg sannelig ikke, men referansen er som følger:Hans-Ole Mørk dk.historie.genealogi 3/7-2000.Er det noen som kan ha dette, som jeg antar kan være en artikkel, og som kan gjøre et oppslag for meg?På forhånd takk!Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk, Tore,selvsagt burde jeg jo skjønt det utav adressen. Men da jeg søkte på adressen kom jeg til Samfundet for dansk genealogi og Personalhistorie, så kanskje de har noe med news-gruppen å gjøre.Jeg fant den forøvrig, og der er mange debatter om Hegelund, som jeg akkurat nå holder på med.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Om Hegelund'er står det i PHT fra første år (1880) og deretter nesten årlig frem til idag. Hvilken Hegelund var det tale om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Geir,I første omgang er det snakk om de eldste leddene Hegelund; Morten Hegelund, ca 1440-1500, nevnt 1470, Viborg, og hans sønner Christen, Morten og Mads. Vi holder på med å kildebelegge opplysningene om dem, og forhåpentligvis få luket vekk eventuelle 'fantasifostre'. Hvis du vil sende meg, er adressen min fortsatt affi@online.noMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for mail Geir,da har jeg kikket i innholdsfortegnelsen til PHT, og finner følgende:Hegelund -Biskop Hegelunds almanakoptegnelser 1565-1613. Udg. af Bue Kaae. (Paul G. ørberg) 16-V-1977 s.115. Hegelund -1-III-1882 s.96 og 6-V-1914 s.287. Reenberg -Chr. Bokkenheuser: To Svogre. Borgmester Claus Christensen, Reenbergenes Stamfader, og Magister Jens Ostenfeld af Slægten med de røde Roser. Personer og Forhold i Viborg i det 17. Aarhundrede. 10-VI-1939 s.127-59.Dvs numrene ser ut for å være:1-III-1882 s.966-V-1914 s.28710-VI-1939 s.127-5916-V-1977 s.115Er det noen som har disse i hyllen, takknemlig for all hjelp?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

PHT 1882 s.96 er et spørsmål vedr. Ingeborg Marie Hegelund, død 28.08.1755 i Søndenbro og hennes barn med Mogens Johansen.PHT 1914 s.287 gjelder et spørsmål vedr. enken etter en jernhandler Hjorth hvorvidt hun het Heeg eller Hegelund. Død 10.01.1842.Jeg har ikke PHT etter 1930. Ingen av spørsmålene ser ut til å bli besvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.