Gå til innhold
Arkivverket

[#46286] Christen Erichsen, Aremark


Gjest Monica Schinkler Staal
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica Schinkler Staal

Christen Erichsen Langedal konfirmert 8/10-1786,alder 16 år. Antatte foreldre Erich og Berthe Langedal. Er det noen som vet hvor han er døpt?Jeg finner ingen Christen med Erich som far i Aremark. Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Schinkler Staal

Hei Rita Christen Erichsen gifter seg med Mari Hansdatter Langenes 25/10-1794 i Aremark.F:17/5-1767,datter av Hans og ingeri Langnes. Christen Erichsen og Mari Hansdatter får barna: Else f:11/2-1795,d:26/5-1795. Christine f:25/5-1796. Helvig f:11/11-1798,d23/8-1801. Hans f:2/10-1803. Når Helvig dør i 1801 bor familien på Tovos eller Jovos i Aremark.Har til nå ikke funnet dem i 1801 tellinga. Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Jeg har forløbig ikke funnet ut av Christen Eriksen. Vil bare nevne at i 1801 skulle de bo på gården Lund Øvre(tror jeg), men den gården er ikke tatt med i 1801 tellinga !1801 tellinga ble foretatt 1.februar. Jeg forstår ikke helt hva presten skrev hvor Helvig døde i mars 1801...sætter.Hun ble født på Lund Øvre. Sønnen Hans ble født på Fange Sætret i 1803, det var mulig her Helvig døde ? - Jeg ser at familien flytter mye.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Schinkler Staal

kirke boka er litt utydelig, når helvig dør og jeg har vist fått en feil i innlegget over. Øvre Lund kan jo stemme for den ligger i samme område som Fange seteret og Strøm som er bostedet når Christine blir døpt.Mellom 1803 og 1818 flyttet familien til Idd.Har sjekket i Berg fødte 1770-75 etter Hans,men fant ham ikke der heller.Mest sannsynlig må han jo være døpt i Aremark.Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.