Gå til innhold
Arkivverket

[#46288] Christian Hanssen f. 12.04.1896, Haukenes utv. Amerika


Gjest Tom Harald Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Harald Dahl

Min tippoldefars bror utvandret til Amerika. Vet ikke når. Hans familie i 1900 tallet finnes her: Lenke3 av barna utvandret til Amerika, Eivind, Augusta og Christian (Kristian i 1900-folketellingen)Etterkommere etter Eivind og Augusta er kjent. Jeg kjenner også til hvilken båt Augusta reiste med (S/S Tietgen for 239 speciedaler fra Christiania 27/09 1912 til New York)Jeg har ikke klart å finne hvilken båt Christian Hanssen reiste med og hvor/når. Heller ikke Eivind. Noen som kan hjelpe meg?Christian Hanssen giftet seg med Gertrude Caroline Hansen. Har ingen data om henne, eneste jeg vet er at hun døde i 1979 i Cleveland, Ohio Christian Hanssen døde i Cleveland den 31. januar 1980. De fikk ingen etterkommere. Noen som kan hjelpe meg med hvor og når de giftet seg i USA? og vil gjerne også vite hvem Gjertrudes familie er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Gertrudes fødselsdato kan jo være til hjelp om du ønsker å lokalisere henne og familien i Norge:Name: Gertrude HansenSSN: 270-20-0489Last Residence: 44105 Cleveland, Cuyahoga, Ohio, United States of AmericaBorn: 13 Dec 1901Last Benefit: 44105 Cleveland, Cuyahoga, Ohio,United States of AmericaDied: Dec 1979State (Year) SSN issued: Ohio (Before 1951 )Du kan jo også bestille en dødsattest.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Hei! Takk til Carsten og Arne for nyttige innlegg! Ja det er fullt mulig at Christian benyttet Winther som mellomnavn, da hans mor, Karen Elisabeths pikenavn var Winther.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg ser at det i 1930 er en Christian W. Hanson i Cuyahoga, Cleveland, Ohio. Han er 32 år gl., f. i Norge, immigrerte i 1921 og jobbet ved jernbanen som 'car inspector.'Han er gift med Gertrude, 24, f. i Minnesota va norskfødte foreldre. Hun var 19 år da hun giftet seg med Christian. Alderen stemmer dårlig med dødsregistreringen jeg viste til. Kanskje en feilinnførsel i tellingen? Christian døde vel i Minnesota(?)Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Takk igjen til Arne for nytt innlegg. Jeg velger inntil nå å tro at det er feilinnførsel i tellingen når det gjelder konta Gertrude. I mine notater har jeg notert at han gikk bort i Cleveland, Ohio. Broren Eivind bosatte seg i Port Alberni, British Colombia, Canada mens søstera Augusta bosatte seg i Duluth, Minnesota. Så det kan god hende at Christian dro til søstera si etter at kona døde?Jeg har fortsatt ikke funnet Christians båt og reisetidspunkt til Amerika, håper noen fortsatt kan hjelpe meg? mvh Tom Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det var denne registreringen jeg mente kunne være han:Social Security Death Index about Christian HansenName: Christian Hansen SSN: 713-14-4327Last Residence: 55009 Cannon Falls, Goodhue, Minnesota, United States of AmericaBorn: 12 Apr 1896Died: Jan 1980State (Year) SSN issued: Railroad Board (Issued Through) (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.