Gå til innhold
Arkivverket

[#46292] Informasjon om min farmor fra Bergen


Gjest Atle Røthe
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Røthe

Min farmor Hanna Mathilde ble født i Bergen 5. mai 1890 som det 8. barnet i den 14 barn store ungeflokken til Jens Olai og Madsi Petrine Mjaatvedt. De bodde de i Hollendergaten 9. Faren hennes var metodist og derfor regner jeg med at kirkesognbetegnelsen ME i Digitalarkivet står for Metodistkirken e.l. Stemmer det og hva var adressen til denne kirken?Min farmor ble døpt 15. juni 1890. Hvem var fadderne hennes?Hanna ble gift med Anders Røthe fra Voss i Korskirken i 1913. Etter å ha bodd i Sandviken og på Nygårdshøyden fikk min farfar bygget hus på Minde, den gang i Fana. Min farmor ble dessverre bare 45 år gammel og døde på Haukeland 20. august 1935. Hun skal ha vært igjennom et svært smertefullt sykeleie. Jeg har funnet noen notater som tyder på at hun led av difteri. Er dødsårsaken oppgitt i kirkeboka - og i så fall hva står det? Hun skal ha blitt begravet på Møllendal, men kan dere hjelpe meg med datoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Den føste metodistkirken i Bergen hadde tilhold i Skottegaten 15.Navn på faddere står ikke i denne kirkeboken.Dødsfallet er registrert 10. august 1935, begravelsesdatoen står som 17. august. Dødsårsaken er oppgitt med latinske termer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Røthe

Tusen takk for god hjelp! Nå fikk jeg til og med korrigert min farmors dødsdato, som faktisk er feilregistrert i en slektsbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.