Gå til innhold
Arkivverket

[#46296] trenger hjelp til å finne min oldefar ernst henry leonard rekdahl fra krisriania


Gjest magnus rekdahl brevik
 Del

Recommended Posts

Gjest magnus rekdahl brevik

jeg leter etter min oldefar ernst henry leonard rekdahl. han var født i oslo ca. 1893. han var skreddemester og hadde fem søsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Ernst Rypdal som Astrid viser til i innlegget ovenfor har slekta si fra Fiksdal i Romsdal. Far til Ernst, Jakob var flink skredder og reiste tidlig ut. I Kristiania vant Jakob en god slump penger på lotteri. Da levde han så flott og spandabelt at han fikk tilnamnet 'Greven av Romsdal'. Han giftet seg med en gullsmeddatter.Far til Jakob var Knut Knutsen Rekdal, 1849-1878, og han giftet seg i Vestnes med Gjertrud Knutsdatter Klauset, 1822-1879. Mer om slekta til Knut finner du i bygdeboka'Gard og slekt Fiksdal og Rekdal' av Olav Rekdal. Om Gjertrud Knutsdatter skriver Rekdal at hun var fra Klauset på Oterøya utenfor Molde. Jeg kan ikke finne henne i bygdebok for Midsund I, så dette er jeg usikker på. Kanskje andre kan bekrefte det? Moren hennes skal være Brit Eriksdatter, 'Elling-Brit', 73 år i 1865 og fra Nordfjord i følge Rekdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.