Gå til innhold
Arkivverket

[#46305] FT 1900 i Finland, Sarre og Aikio i Enare-traktene


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Hillersøy

Kan nokon hjelpe meg med å finne heimstaden til Johan Jacobsen Sarre f. 1879 og Anna Johansdtr. Aikio f.18.januar 1877. Dei flytta til Sør-Varanger frå Enare etter 1900, ca 1909. Dei var truleg også gift rundt 1909. For meg er det usikkert om det er meint Enare-traktene eller Enare tettstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei Jeg ser du etterlyser en ved navn Aikio. Jeg har stoppet opp med en som heter Kristian Johansen Aikio, født ca. 1889. Han fikk et barn født utenfor ekteskap i Tana i 1917. Men jeg vet ikke hvor han er født, står da oppført med bosted Kirkenes. Ser at din dame heter Johansdatter så jeg lurte på om dette kunne være noe i samme familie, de er jo ikke så langt unna hverandre i fødselsår. Har du vært borti navn på hennes søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Hei Hanne!Har dessverre ikkje navn på syskjen! Men Anna og familien busette seg på Elvenes ved Kirkenes, så det kan vel godt vere broren du har funne! Eg veit ikkje kor vanleg etternavnet Aikio er i nord-Finland.Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Takk Eva, for opplysningen og lenka! Veit du forresten adressen til folketellinga i Finland i 1900? Eg går ut i frå at det var ei telling då!Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Ja, det fekk eg verkeleg! Hjerteleg takk, Kjell!Håpet mitt var å finne ut kvar Johan og Anna nærare bestemt kom frå i Enare-traktene, og det ser ut til at foreldra til Johan budde i Muddisjärvi til Johan og ei eldre syster var fødde, då flytta dei til Sør-Varanger.Så gjenstår det å finne ut kvar Anna kom frå, nærare bestemt.Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.