Gå til innhold
Arkivverket

[#46308] 1700-talls aner i Gudbrandsdalen


Gjest Odd Fredrik Ellingsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Fredrik Ellingsen

GUNDER JENSEN født ca 1735 i Gudbrandsdalen. Gunder og hans familie må ha kommet til Salten og Vesterålen på 1780-tallet. Gunder Jensen f.ca 1735 d.1794 i Bodø,og kona Maren(Mari)Hansdtr f.ca 1745 d.1789 i Bodø. Barna var:1)Randine(Ranni) Gundersdtr f.ca 1773/74. 2)Marit Gundersdtr f.ca1775/76. Begge disse var gift i Bodø-området. 3)Ingeborg(Engbor) Gundersdtr f.ca1777/78. 4)Hans Gundersen f.ca 1782/83. 5)Elen Maria Gundersdtr f.ca 1784/85. Disse hadde tilhold på Hadsel-øya i Vesterålen. Det er ved flere anledninger oppgitt at de er født iGudbrandsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiGudbrandsdalen er en lang dal, med mange kirkesogn, og derfor blir det vanskelig å hjelpe deg. Men jeg forstår ikke helt hva du trenger hjelp til heller. Er det Gunders aner du vil vite mer om?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Fredrik Ellingsen

Hallo! Jeg har lenge prøvd å finne ut hvor denne familien kom fra i Gudbrandsdalen uten å lykkes. Jeg har selvsagt søkt i flere kirkesogn både i kirkebøker på 1770/80-tallet og på andre måter. Gunders aner er selvsagt av interesse... Mvh Odd Fr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.