Gå til innhold
Arkivverket

[#46314] Henning Grupendal, f. rundt 1430?


Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore H Vigerust

Her finner du en del stoff om Grupendal i Norge: Djurklou, Bidrag till svenska frälsets historia under medeltiden, Historiskt Bibliotek V (Stockholm 1878).Hva er forresten kilden din til Henning Grupendals ekteskap ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Takk skal du ha Tore. Men hvor kan jeg få tak i den boka? du nevner. Gjorde et oppslag mot biblioteket, men fant ikke denne. Når det gjelder ekteskapet glemte jeg selvsagt å sette et ? tegn etter gift. Har sikkert ikke noe belegg for å hevde dette. Det er vel som vanlig noe jeg har funnet på nettet. Og som du har ytret mange ganger så må vi være svært kritisk til slikt. Vi amatører blir lett revet med i vår leting etter stoff fra tidligere tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Har denne Henning Grupendal overhodet eksistert ?Boka 'Historiskt Bibliotek' finnes bl a i Riksarkivet i Oslo, men muligens også ved UB Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Huff ja, det får vi vel håpe på, og at han hadde et lykkelig liv i tillegg. Men i din lenke vedr- Adelige innvandrere i Båhuslen og Vigen, finnes jo en Henning, bror til Jacob Augustin. Får nu håpe det var Grupendal. Ellers har jeg nå bestillt NST XII, for å se om det er noe mer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.