Gå til innhold
Arkivverket

[#46336] Hjelp til tyding av dåp i kirkebok for Porsgrunn


Gjest Magne Michaelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Michaelsen

En amerikansk venn av meg søker opplysninger om sin far Jens Hansen født 09.07.1904 i Porsgrunn, utvandret til USA. Jeg finner hans dåp her Lenke som nr 43 (44), men trenger hjelp for å tyde all teksten. Er der en eller flere vennlige sjeler som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Det var ikkje alt som var så godt å tyde:Jens Kolstad, foreldre 'Trælasthandler H(ans) C(hristopher) Hansen, f. 1868, H[ustru] Gusta f. Nerberg[?], f. 1867'Fadderane: Skibsreder H. C. Hansen, Faderen, Skipper Schou[?] Olshammer, Fru Sofie Hansen, Frk. Bolette Jensen.Hjdbt [Hjemmedøbt] af Pastor Heuch. Vidner: Moderen og 1 Vaagekone Erikka Fors.....[?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan prøve på noe av det.Foreldre: Træl(ast?)handler Hans Christopher Hansen, bopel Ø. b, f. 1864/9? og h. Gusta f. Nerberg f. 1867. Faddere Skibsreder H.C.Hansen; faderen; skipper Schou? Alsha...., Fru/Tea? Sofie Hansen; Frk. Bolette? Jensen. Hj.dpt. af Peder? H...sch?.....?På grunn av FT 1900 tror jeg nok Gusta het Norberg og ikke Nerberg. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Foreldre: Trælasthandler H. C. Hansen, H.(= Hustru?) Gusta f. NorbergFaddere: Skibsreder H. C. Hansen, Faderen, Skipper Schou Abrahamsen, Fru Sofie Hansen, Frk. Bolette Jansen (eller kanskje Jensen?)Anmerkning: Hjdbt (= Hjemmedøpt) af Pastor Heuch (?). Vitner: Moderen og 1 .....kone Erikka Torstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Michaelsen

Takk for nyttig hjelp. Informasjonen er allerede videresendt til USA. Spesielt nyttig var det å få lenken til FT 1900 som brakte oss videre i anerekken.Vennlig hilsenMagne Michaelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.