Gå til innhold
Arkivverket

[#46340] Sara Mathea Sivertsdatter, f. 1833, Hitra, og hennes aner


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Sara Mathea ble døpt på Hitra 27. mai 1833. Foreldrene var Sivert Andersen Bremnesset og Maren Hansdatter.Jeg leter etter besteforeldrene og tror Sivert kan være sønn av Anders Sivertsen og Karen Hendrichsdatter, som i 1801 bor i Tvervogen, Slettens Fjerding,Hitra prestegjeld. De har da en sønn Sivert på 4 år.Videre kan det tenkes at Maren er datter av Hans Jacobsen og Else Jørgensdatter, som har en datter Maren, f. 1803, til konfirmasjon på Hitra i 1822. De er da bosatt i Fredagsvik, og der finner vi dem også i 1801.Hva jeg savner foreløpig er en vielse mellom Sivert Andersen og Maren Hansdatter. Noen som klarer å finne den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Takk til Jan! Du har ganske sikkert funnet den rette vielsen. Hvilken kirkebok er dette?Nå har jeg ham som Sivert Andersen på Tvervog, Hitra prestegjeld, angivelig i sitt 4. leveår ved FT 1801, konfirmert på Hitra som Sivert Andersen Tvervog i 1818 og viet som Sivert Andersen Tvervog som 27-åring i 1826. Ikke helt sammenfall i disse tallene, men trolig innenfor hva man må regne med som ganske vanlige feil?Marens alder angis til 22 år ved vielsen i 1826, så hun bør være født ca 1804.Nå må neste mål være å finne Siverts dåp en gang omkring 1797-99, og Marens omkring 1804, men noen kirkebok for disse årene finner jeg ikke blant dem som hittil er scannet og utlagt her på DA. Noen som kan hjelpe til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Odgaard-Jensen

Åh ja, jeg glemte å skrive hvilken kirkebok jeg fant vielsen i. Det var 'Hitra (Dolm): 1818-1826, Ministerialbok'.Lykke til videre med å finne ytterligere opplysniger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.