Gå til innhold
Arkivverket

[#46347] Kane - ætt og gods (1398-1535)


Gjest Are S. Gustavsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nermo

Kan du forklare enda litt nærmere hvilke konsekvenser det du skriver i #100 menes å ha mht. hvem som var ev. foreldre til Jon, Gaute og Eline, og i hvilken rekkefølge ? (Jeg forstår at det en ren hypotese at de tre er søsken). Kan Nils ha vært gift to ganger slik jeg antyder i #99 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Skriv inn 'Austråttborgens heraldikk' i søkefeltet på Wikipedia (lenka over virker ikke pga en 'Å'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til mitt eige innlegg (98)Det var nok berre Straum som skulle vera eit objekt for manglande arveoppgjer mellom Gaute Nilsson Kane og systra Eline Nilsdotter g.m. Henrik Jensson (Gyldenløve).Når det gjeld Evje og Evje gods, så var vel saka den at Gaute var verge for ei Anna Ottesdotter som hadde vore gift med ein Amund Jonsson som hadde ein bror Eiliv som var biskop i Stavanger. Dette brevet [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=1036&s=n&str=>Lenke fortel at denne biskop Eiliv hadde ein frilleson som han gjev bort det omtalte Evje og Evje gods til. Det neste brevet fortel at Jon Eilivsson (bispesonen) og enkja etter farbroren, Anna Ottesdotter skal ha det halve kvar av godset. Når Anna døyr skal hennar halvpart falla attende til rette odelsarving LenkeDet neste brevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johs H Hammer

Finn, I web-debatt 45237: Bergiut Torlevisdatters formødre og –fedre, skrev Are S. Gustavsen, i et innlegg: ”Det er ikke så sikkert at Torgaut [Jonsson, bror til Hallvard Jonsson av 'Smør'-ætta, jhh]har vært gift to ganger. Påstanden om at Eiliv Torgautsson og hustru Ulvhild Torgautsdotter var halvsøsken står nemlig for fall. Jeg sitter med et lite artikkelutkast som gir Eiliv Torgautsson en helt annen far enn Torgaut Jonsson. Denne Torgaut vil da bli den nye stamfaren til Evje-ætta (Rygge)”.Min betraktning er da at siden både Thorgaut Jonsson og Eiliv Thorgautsson førte våpenet leopardhode under sparre, burde Eilivs ”nye” far også tilhøre Smør-ætta, hvis Are Gustavsens’s påstand er riktig.Det jeg har notert meg, så er Rafn Torsteinsson, gift med Gudrun Torguatsdatter, den første som skriver seg til Evje. Jf Røde bok, side 548. Trolig er dette gammelt 'Smør'-gods.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Per (106)Ja eg er merksam på spørsmålet ditt i (101), og sjølv om det er greitt å svara på det konkrete spørsmålet som du stiller, så er det likevel komplisert å koma fram til ein sikker konklusjon om samanhengen her.Om vi legg til grunn at Kaneætta vart eigarar av Straumsgodset ved arv (og ikkje kjøp), så må det ha hendt i generasjonen før Gaute Nilsson og Eline Nilsdotter, fordi det i følgje Ingrid Ottesdotter Rømer (fru Inger til Austrått), var eit uoppgjort arveoppgjer mellom dei to søskena. Enten måtte da Niklas Gunnarsson Kane ha arva godset frå sine forfedrar/mødrer, eller så måtte han ha gifta seg med ei kvinne som førte godset inn i ekteskapet med Niklas (Nils). Vi kan også tenkja oss at Niklas var gift fleire gonger og at han hadde born i begge ekteskap. Den eine kona til Niklas kunne vera Elene Aslaksdotter (Aspa) og det var ho som ev hadde med seg Straumsgodet på Nordmøre med seg inn i ekteskapet med Niklas Kane. Det er då sjølvsagt at berre borna til Elena kunne arva noko av Straumsgodset. Om Niklas hadde born med ei anna kvinne, til dømes Solveig Torsteinsdotter (av Månstadætta), så ville dei ikkje kunne ha arva noko av Straumsgodset, for dette var aldri Solveig sin eigedom.Eg vil i eit seinare innlegg prøva å drøfta om det er muleg at lagmann Jon Nilsson kan vera ein son til Niklas Gunnarsson Kane. Eg vil då også prøva å inkludera den tidlegare omtalte Nils Kenne i drøftinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Som ein start på dette innlegget skal eg leggja inn lenkjer til dei såkalla Nesjediploma; 1480 [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=9965&s=n&str=>Lenke1504 Lenke1513 Lenke1547 LenkeDei tre første av desse breva har vore drøfta i fleire samanhengar i artiklar i lokale tidsskrift/bygdebøker, for det meste med ulike konklusjonar. Dei fleste har likevel vore samde om at den Nils Kenne som er omtala i brevet frå 1480 må vera av Kane-ætta.Eg skal ikkje i detalj drøfta innhaldet i alle desse breva/diploma, men drøfta litt den hypotesa eg har lagd fram tidlegare om at lagmann Jon Nilsson kunne vera ein son av Nils Gunnarsson Kane. I første omgang vil eg prøva å finna ut om det er noko i kjeldene som bestemt avviser hypotesa.I brevet frå 1480 vert det fortald at ei Brynhild Simonsdotter hadde ått Indre og Ytre Nesje i Romsdal samt Hovin i Sunndal. Sonen hennar, Nils Kenne (Kane) hadde arva dette godset etter Brynhild og no var det ingen andre arvingar til godset enn Arne og Trond Jonssonar som var dottersonane hennar. Det er understreka at det ikkje var andre som var odelsborne.I dette brevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Her skriver du i det store avsnittet om ''ei dotter til Jon lagmann og Elena Aslaksdotter''. Elene var ikke Jons's kone, men ev. han mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ja Per, der tok du meg ;-)). Anngerd var dotter til Jon Lagmann, - kven mor hennar var veit vi ikkje. Elena Aslaksdotter var eventuelt farmora, noko som vel går fram av resten av innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest arne kvitrud

Fant en annen Nikolas Kane i et dokument fra Roskilde i 1306. Kilden er Rigsarkivet i København, 860, Håndskriftssamlingen I, Terkel Klevenfeldt (1710–1777), Dokumenter vedr adelige familier, pakke 29.

bilete7891.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.