Gå til innhold
Arkivverket

[#46349] Even Aleksandersen Hartman, 1865.


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei.Even Aleksandersen Hartman. Født 7 juli 1865, Hommedal pretsegjeld, Aust Agder. (Kilder ved komfirmasjon). Han ble komfirmert 24 April 1881 i Tanum, Brunlanes, Vestfold. (Skanna kirkebøker, Tanum, Brunlanes). Har lett etter fødselen/dåpen hans i kirkebøkene for Hommedal, men uten resultat.Foreldere hans. Aleksander Magnus Fredriksen Hartman. og Agnethe Vilhelmine Olsdatter.Mitt spørsmål: Er det noen som vet om moderen Agnethe Vilhelmione Olsdatter er identisk med (Agnethe vilhelmine Oldsatter, som var gift med Ole Christian Eliassen (Støper).I Innlegg nr 17828, WebDebat. Nr 35, Har Inger Kvenodd, at Even Aleksandersen er født 2 juli 1865 og døpt 5 juli så, i Davik S&F. Har ikke fått sjekket det.Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Berit og takk for svar.Har kikket i kirkebøkene for Hommedal nr, 1445. Er ikke sikker på om det var fra Landvik der. Tror du at det kan være der jeg må lete?Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Berit.Var inne på 'Lenka' du henviste til, så at det var kirkebok for Landvik i oversikten der. 'Mini'Unni Knudsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror ikke disse kirkebøkene er skannet enda, så enten må du vente eller finne et sted hvor de har dem. Kanskje et bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Jeg kan jo undersøke på biblioteket om de kan bestilles. Moren til Even, Agnethe Wilhelmine Olsdatter, tror jeg 99% er identisk med den andre Agnethe med samme navn. Even var komfirmert i Brunlanes, hvor Agnethe og Ole Christian Eliassen bodde.Hadde hvert greit å få dette bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hei Unni.Det ser jo ganske sikkert ut. Even er ifølge FS født døpt i Davik.I telling 1900 Kløverød Siljan står han jo oppført med sin mor Agnete Wilhelmine,stefar og 2 søsken. Even Olsen bl.slager født i Davik.Må jo være han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Nina.Takk for svar, har sett denne tellingen tideligere, men har ikke tenkt på Even da, det var rart at jeg ikke har notert meg det. Da stemmer det at disse to Aghete Wilhelminene er en og samme person, fint så er det oppklart. Ser at Even kaller seg Olsen, og ikke Aleksandersen etter faderen. Da har Inger rett i at han er født i Davik, og da står det feil i Kirkeboka for Tanum, Brunlanes.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.