Gå til innhold
Arkivverket

[#46351] Bud,Ålesund


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Søker opplysninger om Martha Sunde fra Bud på Nordmøre.Hun skal være født 1871 og i 1903 så bodde hun i Ålesund hvor hun fikk et uekte barn med min bestefar.Har søkt både i Bud og Ålesund i 1900 tellingen,men finner henne ikke der.Ser at det er noen garder i Bud som het Sunde,så det er en mulighet for at hun hadde et annet etternavn og da siden tatt gardsnavnet.Takknemlig for all hjelp.MVH Roar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Pedersen

I folketellingen 1900 i Bud er det en Marta Kristiansdatter på gården Bergseth f 1871, under hennes navn står det oppført et barn som jeg antar er hennes sønn - Paul Paulsen f 21.01.1900. Kan det være denne Marta du søker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Takk til dere begge.Beklager for sein respons,men kom nettopp hjem fra jobb.Min bestefar het Paul Paulsen,så der kan nok Randi ha rett.Skal sjekke opp videre.Tusen takk for hjelpen Randi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Pauls som konfirmant nr 15. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2326&idx_id=2326&uid=ny&idx_side=-189>LenkeHans mor heter Ane Marta Olsdatter Sunde. Iflg. FamilySearch ble en Anne Martha Olsdatter f. 8 okt 1871 i Fræna, datter av Ole Ingebrigtsen og Siri Anne Asmundsdatter.Om det er riktig (Ane) Martha, så er nok dette foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Takk for den Britt Iren.Ja det er rett person.Min bestefar fikk 2 til uekte med Anne Marta.Begge ble født og boende i Ålesund.Anne Marta skal vist ha tatt med seg sin sønn og flyttet til Bergen.Så da har jeg en nøtt med å finne de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Roar Paulsen

Håper noen i Hordaland/Bergen kan hjelpe meg her .Anne Marta skal ha flyttet til Bergen eller deromkring.Er helt blank på dette sporet.Er spesielt innteressert i Paul Amandus Paulsen.Ble han gift,fikk han familie.Takker for svar.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.