Gå til innhold
Arkivverket

[#46353] Juliane Marie Rasmusdatter fra Brevik/Bamble


Gjest Jostein Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Søreide

Jeg søker opplysninger om Juliane Marie Rasmusdatter, født ca. 1769/1770 - uvisst hvor. Hun giftet seg med Anders Tellefsen Klepp fra Bamble (døpt 03.02.1760) og de bosatte seg siden i Brevik. De ble boende i Brevik frem til Juliane døde i 1807 og Anders døde i 1826. Det har ikke lykkes meg å finne hvor Juliane var født eller hvor de giftet seg. De var imidlertid bosatt i Brevik i 1799 da datteren Maren Susanna ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Her er en noe usikker opplysning om henneIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 NorwayJULIANA MARIA RASMUSSEN Female Event(s): Birth: 15 APR 1768 Porsgrunn, Telemark, Norway Parents: Father: RASMUS NIELSEN Family Mother: KAREN MARCUSEN Messages: Form submitted by a member of the LDS Church. The form lists the submitter's name and address and may include source information. The address may be outdated. Details vary. To find the form, you must know the batch and sheet number.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torkil lier

Juliane Maria døpes 15.april 1768 i Vestre Porsgrunn. Hennes foreldre er Rasmus Dahl og hustru Karen Barnholdt. Mvh.Torkil Lier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Er dette ekteskapet - så ser du at hun her bruker Dalf? som etternavn:IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 ANDERS TOLLEFSEN MaleMarriages: Spouse: JULIANA MARIA DALF Family Marriage: 23 JUN 1793 Porsgrunn, Telemark, NorwayMessages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.Odd Brede -------------------------------------------------------------------------------- Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: M425892 1764 - 1828 0127003 Film NONE Sheet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Dette var usedvanlig kjapt ekspedert! I mellomtiden fant jeg ut at Juliane står oppført med etternavnet Dahl en gang hun er fadder i Brevik. Derfor må dette være riktig. Takk for hjelpen! Hvordan bør jeg gå videre for å få opplysninger om hennes foreldre og forfedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Ved søk på nettet finner jeg at Juliane nedstammer fra Major Crhistian Barnholdt og hans hustru Susanna Anna von Cappelen. Noen som har noen gode kilder for videre arbeid med disse slektene? regner med at mye er gjort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Slekten Barnholdt har jeg en del på, da min samboer er direkte etterkommer av Major Christian Barnholdt.Det er en del info i Skien museum, der diverse er bevart etter Barnholdtslekten.Jeg har kjøpt ett hefte 'Barnholdtene i Skien', som har en god oversikt. Fint utgangspunkt til å sjekke i kirkebøkene.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Glemte å få med, i heftet av 'Barnholdtene i Skien' er innholdet fra Caspar Barnholdt født 4 januar 1601 og Dorotha Zakariasdatter +1671 Skien, med etterkommere.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Hei Marie! Vet du hvordan jeg kan få tak i dette heftet? Hvem er forfatteren? Hvem var foreldrene til Christian Barnholdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.