Gå til innhold
Arkivverket

[#46363] trenger hjelp jeg og:p


Gjest christian alejandro arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest christian alejandro arnesen

trenger hjelp til å finne ut hva min oldefar het og hvor han kom fra, sønnen hans heter oddleif bjørling og vet ikke noe mer vær så snill og hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen
LenkeHvis du ser på den blå linja øverst på siden her ser du årstall for foketellingene. Jeg la en lenke til en familie på Jeløya.Den fant jeg ved å klikke på og følge oppskriften for søk, 1900 tellingen.Du kan prøve å finne en familie i Larvik også.Dette er antagelig ikke din slekt, men det ser ut til at navnet Bjørling er svensk.Jeg vet ikke hvor mye du kan om å søke på slekt, men prøv å finne innvandrerne fra Sverige som er lagt ut på digiitalarkivet i Østfold.Du får mer hjelp om du trenger det. Lykke til.Mvh. May Karin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Ketil har et godt råd. Jeg tror du trenger noen flere opplysninger for å komme videre, men helt umulig er det kanskje ikke.Har du hørt om familien kommer fra Sverige? Navnet høres litt svensk ut.I folketellingen i 1900 var det to familier som kalte seg Bjørling:Den ene var på Jeløya ved Moss:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=26&teljing=ft1900&filnamn=f00194.wc2&amt=1&funnenr=66>LenkeDen andre var i Larvik: LenkeMen kanskje kalte dine slektninger seg ikke Bjørling på den tiden? Jeg vet om mange i min slekt som kalte seg et 'sen-navn' (Eriksen/Olsen/Hansen) lenge, før de fikk et gårdsnavn e.l. som fast slektsnavn.Jeg fant også noen Bjørling'er på et nettsted der man registrerer gravsteder, men de er vel ikke ferdige og komplette, så ikke regn med dette som endelige svar. (Skriv inn Bjørling og trykk på søk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.