Gå til innhold
Arkivverket

[#46366] Gulbrand Gulbrandsen og Maren Carine Mathiasdtr. Utvandring til Amerika


Gjest Turid Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Engh

Gulbrand f.18.03.1856 i Gransherad, Maren 28.01.1856 i Våle, Vestfold. I 1881 er det registrert flytting fra Våle til Holmestrand. Ved utflytting står det at de skal til Amerika. De har sønnen Godfred f. 18.07.1880. Har sjekket skipslistene fra Oslo/Christiania på Digitalarkivet. Hvor kan jeg finne disse? De må ha reist før 1900 for de er ikke å finne på Folketellingen. MVH Turid Engh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 : 12 sep. 1818 finner jeg Gutford Gilbertson i Hilsboro, Traill County i North Dakota. Han er født 18. juli 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Har akkurat sittet og sett i kirkebøker for Holmestrand - der fant jeg Kristian. Så flere år fremover uten å finne flere barn. Det eneste familien (nålevende) vet, er at de reiste til Amerika, ikke når og heller ikke hvor. Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1918 sies det at Olaf Gilbertson er f. 5. sept. 1884. Han bor i Hillsboro, Traill, ND. Oppgir (faren?) Mr. Gilbert Gilbertson i Carpio Ward i ND. som pårørende. Olaf er farm laborer i Hillsboro hos Gutford Gilbertson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

En slektning av Gotfred - Charles - har e-postadressen:cwerness krøll-alfa comcast.net den 6. januar i år oppdaterte han informasjon om familien på nettet.se her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.