Gå til innhold
Arkivverket

[#46373] Hundbit - 'Honnbet'


Gjest Atle Brandsar
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Brandsar

Kvar finn ein dokumentasjon på dette?Hundbit er vel ein jordflekk gjeve som vederlag etter at nokon er vorte bite av ein hund.Har høyrt om slike i Lom, men kvar kan ein finne informasjonen/dokumentasjonen som stadfester dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Min oldefar fekk jamvel årleg leige for eit hundbit til 1930-åra, det handla om nokre få øre. Det er dette eg gjerne skulle ha sett stadfesta, for det heile ser nokså 'fishy' ut.Har du aldri sett det dokumentert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Nei og jeg tror som sagt ikke på det.Omkring 1940-41 ble siste rest av landskyld avskaffet her i landet, jeg antar at det var det din oldefar fikk leieinntekter for, ikke for et hundebitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Og hva kommer så gårdsnavnet Hundsbedt i Kvinnesdal fra? Sagnet sier at det er fordi gården ble gitt i erstatning for et hundebitt.Noen som har en god forklaring på navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Takk for svar båe to!Jau, det er leigeinntekter oldefar fekk, ja - og etter _tradisjonen_ for eit hundbit. Det er av skepsis eg sporde her inne om noko slikt kan dokumenterast utover munnleg tradisjon.Om ein trur på det eller ikkje, så er det iallfall ein tradisjon i Lom, og no tydelegvis også i Kvinnesdal - MEN; finnst det dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mads Langnes

For spesielt interesserte, kan eg nemne at det står ein artikkel på 10 sider om emnet i årsskriftet til Romsdal Sogelag frå 1998.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Eg er spesielt interessert, og takk for henvisinga! (er denne å finne på noko bibliotek, da tru?) eller kunne det gått an å spørje om du kunne sitere, scanne inn eller komprimere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei! Eg las det berre i forbifarta, men det hadde ikkje noko med hundebit å gjera, det hadde noko med fisking å gjera(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Fisking? Ja når eg ser ut av glaset så ser eg rett på Hundsrau,det er ein fiskeplass i Sirdalsvatnet-Trur det har med rød fisk å gjera,slik som med Hunderfossen.Men eg må seia med Sivle: ' Vesle vitet strekk ikkje til',andre får greia ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Og så er det ein husmannsplass under Øvre Sandsmark som heiter Hundbollslåtten,og der er det ikkje fisk-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Tilvisinga mi i nr 9 galdt sjølvsagt _gamle_ namn på Honn / Hund, ikkje jordteigar med nyare namn som 'Hundbet' o.l.Stadnamngranskarane har kopla namnet til godt fiske, fiskeplass (sjå t.d. Norsk Stadnamnleksikon). Eivind Vågslid har eit kapittel om 'Hund i stadnamn' i boka _Stadnamntydingar II_ (eigen utgjevnad, 1974) s. 170-183. Han tolkar det som veidestad, og at det oftast har vore veida etter fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

Jeg kan ikke dy meg. Sør for Eidsvoll var det ca 1960 et stoppested på jernbanen med navn Hundsbittet. Stoppestedet kan nå være nedlagt og banen lagt om. Men en av lektorene ved Eidsvoll Landsgymnas utla da for oss elever at det var sannsynlig at et lite jordstykke nær stoppestedet hadde skiftet eier i samband med et hundebitt. Men, om han hadde belegg for sin påstand, ja det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark
Lenke Og søker man på forskjellige måter så er er utallige versjoner av navn som starter med HUND.Om det er bikkje eller fisk det betyr vet ikke jeg,men tror det kan ha forskjellig betydning alt etter stedet det er brukt. Vet sikkert at et sted kalt Hunden i grensetrakten mellom Rogaland og V Agder (øst for Moi) har navn Hunden etter en stor sten som som viser mot himmelelranda og ser ut som en sittende spisshund. Om navnet er eldre enn fra 1600 er ikke godt å si,det mangler skriftlige kilder fra tiden før. Hva ordet Hund betydde før svartedauen er det vel noen 'klokinger'som vet håper jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Kanskje kan Ivar Aasen igjen være til nytte? En av hans forklaringer på 'Hund' er denne: 'en Steen med Ombinding at bruge som Anker for en Baad.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Og Hundstyrd (Humdstyrdz) er allerede brukt i 1402 se DN VII brev 334 side 342 Lenke Gården er nå forsvunnet, men kanskje funnet igjen i forbindelse med forundersøkelse for en ny jernbanetrasè for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mads Langnes

Til innlegg nr. 8: Sidan du er spesielt interessert, som du skriv, så kan eg jo sjølvsagt sende deg ein epost med kopi av artikkelen. Du får i så fall oppgje epostadressa di, så skal dette la seg ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Mads Langnes

På eit utskiftingskart frå Lom herad frå 1864 finn ein teigen 'Hundebiddet'. Teigen var liten, smal og låg ulageleg til inne på marka til garden Skedser, men høyrde til prestegarden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mads Langnes

Kartet vart teikna opp i samband med ei utskiftingssak mellom Skjæsar og Lom præstegaard i 1864. Kartet gjeld den såkalla 'Raastadteigen', og utsnittet viser m.a. ein liten teig som vart kalla for 'Hundebiddet'. Kjelden er utskiftingskart nr. IV-9 for Oppland. Eg vonar namnet er råd å lese på kartutsnittet eg legg ved dette innlegget.

bilete7680.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.