Gå til innhold
Arkivverket

[#46387] Mads Gregoriusen, Førde - gift med Oline Andersdtr.


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg har problemer med å finne foreldrene til disse to. De er foreldre til Grete Maria Madsdtr. f. 1811, se bilde.Vær obs på at det lett kan bli en sammenblanding med en annen Mads Gregoriusen fra Førde som var gift med en Oline Olsdtr.Jeg håper at neon kan hjelpe meg til de rette forfedrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Her er foreldrene og søsken til Mads Gregoriussen på Soleim, Førde i 1801 LenkeI følge Førde Bygdebok - bind 1 - under gården Soleim finner jeg på side 293/294Gregorius Pedersen f. 1738 på Soleim, d. 1801. Gift før 1764 med Helga Pedersdotter, død 1813. I alt 10 barn - nr 9 er Mads til Reiakvam.Far til Gregorius er i følge samme bok Peder Krispiniussen truleg frå Jølster, død kring 1771 - gift 1730 med Kristi Olsdatter Soleim.Kristi Olsdatter er datter av Lussi Olsdatter (født kr. 1669 på Sunde død 1749 - først gift med Ole Olsen Soleim 1664-1710) i hennes andre ekteskap med Ole Torgeirsen (1692-1725).Lussi Olsdatter er datter av Ole Nilsen Sunde (ca 1620-1693) i hans første ekteskap med Lussi Klemetsdatter død 1688.Ole Nilsen Sunde var lensmann etter 1673. I skifte etter han fanst det mellom anna: 1 sølvskei, 1 brennevinsskål og 3 andre skeier.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Som det fremgår av bildet ovenfor, er hustruen Oline Andersdtr., men ved søk på vigde i Førde får jeg opp dette resultatet: LenkeHva er rett og hva er galt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.