Gå til innhold
Arkivverket

[#46391] Oppslag Kvinnherad


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg er fortstt på jakt etter Heine på Leite (under Myklebust i Uskedalen) sine foreldre og kone.I den forbindelse er jeg interessert i opplysninger om to par, nevnt i 1645;Endre (husmann) og Anne på N. SkålaogChristopher og Anna på Myklebust (jeg er ikke 100 % sikker på om dette er Myklebust i Uskedalen eller i Omvikdalen, men dere er gjerne hjelpsom med å finne det ut)Takknemlig for all hjelp!Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg kan legge til at Heines far trolig het Michel, Endre, Christopher eller Halvar, og moren trolig Guri/Guro eller Anne/Anna.Heine var født ca 1664, og barna hans Anna, Michel, Guro, Halvar, Christopher og Endre vra født fra ca 1690 til 1705.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Knut Handeland

Hei ArnfridDet blir vel ikke mye hjelp, men Susanne Larsdatter er vel utifra navnet av Brandviks ætta.Det finnes ei døpt 14 Oct 1708 på fam.search.i kvinnherad. Kanskje ett barnebarn av Johannes på Bjelland.49 (senere på Myklebust og avgått 1716 ?) og Susanne Jonsdatter Brandvik. Nb det finnes 2 Lars Johannesson i samme periode.Endre kan ha blitt feilregistrert i Fam.Search som Anders.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hjelmeland

Hei, Kv. 3. Har at Kristoffer og Anna bruka ein part av garden Myklebust i Uskedalen, om dette var noko hjelp. På Skaala har eg ikkje funne nokon Endre som husmann i Kv. 3. Mvh, Magnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(5) Når var dette?'Min' Kristoffer Heinesen Leite under Myklebust var gift med Marta Haraldsdtr Kallestad og hadde barna Kari f 1729, Synneve f 1730, Per f 1735 og Brite f 1738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hjelmeland

Hei, Den Kristoffer og Anna har ikkje Kv.3 tidfesta, men det er truleg før 1700.Kv.3 har på Leite Heine Endresen som er kjend frå rettsak 1706, skulle ha dreve med ulovleg vedhogst på Rød. Vidare seier boka at ein kjenner til 2 barn, Anna 1690 og Halvard 1692, Kristoffer Heineson 1695 må og ha vore son av Heine seier boka. Barn etter Kristoffer Heineson og Martha mangla du bare Mikkjel 1732 og Harald 1736. Mvh. Magnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

jeg mener i Guddald. 30 April Andor Guddal beretted 1717 d. 3 Jun. Andor Guddal beretted 1720 Dom 21. Trin Andor Monsen Gudal 99. aar 8 dage gl. Graffest 1722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Jeg har en bønn til de med Kviinherad-bøkene; kan dere se på dåpen til Christopher Heinesen på Leites barn i debatt Lenkeog se om der kan være en link mellom Heine/Christopher og noen av fadrene.Dette vil jeg være svært takknemlig for å få hjep til.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.