Gå til innhold
Arkivverket

[#46403] Ole Larsen Sveen (1703+1755) - Vang


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Ole Larsen Sveen (f. Vang 1703+ Vang 1755) var husmann på plassen Sveen under Vang prestegård. Han var gift i Vang 1732 med Lisbet Hansdatter Jevanord, død Vang 1788, 84 år. Jeg søker opplysninger om hennes foreldre og forfedre. Lisbet skal ha vært fra Furnes. Under Jevanord i Furnes står en Lisbet Hansdatter oppført ved manntallet i 1732, men da er alderen oppgitt til 21 år.Ole Larsen Sveen var sønn av Lars Jensen Sveen (ca. 1675+ Vang 1730). Han var husmann på plassen Sveen under Vang prestegård. Noen som vet hvem foreldrene var og ellers har opplysninger om forfedrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Böhmer

Dette hjelper deg nok ikke, men jeg har kalt Ole Larsen for Klokkergården. Klokkergården var vel en del av Prestgar'n? Lisbet er f ca 1710. Hvor? Ukjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Ole Larsen Sveen og Lisbeth Hansdatter ble gift 14. apr 1732, trolovet i feb 1732, trolovere Anders Hansen Tømte og Gulbrand Hubredseie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Böhmer

Det er slik at ofte var det slektninger som var forlovere, så jeg vil tro at Anders Hansen Tømte er Lisbets bror? Dette er så langt tilbake i tid at når Asbjørn Røsbak heller ikke har ytterligere opplysninger, så kan være problematisk å komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.