Gå til innhold
Arkivverket

[#46422] Kaptein Hans Reinholdt (født omkr. 1710-20)


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Marthe Hansdatter Reinholdt var født i Heddal 1752, begr. Sandsvær 16 juli 1809. Hun giftet seg i Heddal 12 mars 1774 med Ole Halvorsen Tinnes, f. Heddal 1752. Disse flyttet til Sandsvær hvor Ole Halvorsen var gårdbruker på Øvre Hvamsahl. Når Ole døde vet jeg ikke.Marthe var datter av kaptein Hans Reinholdt, som skal ha bodd på Kastet under Strand gård i Heddal. Noen som har opplysninger om denne Hans Reinholdt og hans slekt? I hvilket kompani tjenestegjorde han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Astrid Hvam Moen

Min tip-oldemor Marthe Olsdatter Hvamsahl var datter av Ole og Marthe, og jeg er derfor selv interessert i mere opplysninger om denne familien. Siden Hans Reinholdt var Capitan des Armes antar jeg at han var i det Hitterdalske Compagnie, men han er ikke nevnt i Ovenstads militærbiografi. Kona, som ved hver dåp beskrives som Madame Reinholdt, var født Vagels. Ved dåpen til sønnen Anthon døpt 10.06.1748 i Heddal, er fadder ' Madame Vagels fruens mama'. Det er ingen skifte etter Hans i Heddal, død 1758. Ble skifte etter personer i forsvaret registrert annet sted? Grenland Ættehistorielags Slektforum har en del om sønnen Wilhelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.