Gå til innhold
Arkivverket

[#46854] Islanske ætter


Gjest Berit Knoph Bø
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Til Berit!Jeg skal selv til å lete etter personer på Island. Personen som skal hjelpe meg har mulighet til å logge seg på. Skal selv hjelpe han med slekt i Norge. Ta kontakt vist du ønsker.nesskogen@c2i.netMvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knoph Bø

Det var jo veldig snilt! Det dreier seg om min oldermor: Helga Sigurjons dotter født 1893 i Hafnaferdi. Tror hun ble gift i Reykjavik 1916 med nordmann Ingval Nilsen f1887 fra Vega(han har jeg funnet i kirkebøker.)Tror også at de fikk et barn sigurd 1917 før de returnerte til stavanger via Vega. Men bakover fra henne har jeg ingenting.Bare at faren må jo hete Sigur Jon. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Islendingabok skal eigentleg omfatta alle islendingar, frå dei tidlege tider til i dag. Eg har ein islandsk kollega som plar demonstrera Islandingabok i fagleg samanhengar. Ho plar då søka etter ein eller annan person og kan då melloma anna lett finna ut om ho er i slekt med vedkommande. Det uungåelege spørsmålet har då vore, om ho har funne nokon ho IKKJE er i slekt med. Svaret er nei, men ho har måtta gått 6-7 slektsledd attende. Inga utfordring i å vera slektsgranskar på Island?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.