Gå til innhold
Arkivverket

[#47186] Oppland, Øyer: Marit Jonsdt. Svebakken, f. ca. 1822


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Er det noen som vet hvem som er foreldrene til denne Marit ?Her er da hun flyttet fra Øyer i 1950: LenkeDet må vel være den samme som i 1854 flyttet fra Rennebu til Øyer, med attest av 15. juni: Marit Jonsdt. Ramsem Svebakken, 33 år, og sønnen Svein Jonsen, 2 år.Kirkebøkene for denne perioden ligger ikke på nettet ennå, og håper derfor at noen som har tilgang til disse kunne hjelpe oss med hennes opphav.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Marit Johnsdatter v/Lunke, Øyer født 1.2.1822 -død 17.12.1884 Borkerud under Torstad, Tretten. Sønnen Svend Jonsen er født 4.8.1852 har etterslekt her.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Har denne Marit Johnsdatter v/ Lunke forbindelse til Svebakken ? Har hun noen forbindelse til de som bor på Svebakken i 1865 ? Det er en Peder Jonsen, 44 år der: LenkeBeste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Her har du mora Gjertrud og noen søsken i 1865 Bakken dvs. Flatstulsbakken. Gjertrud dør der i 1874.LenkeMarits yngste bror Tosten/Torstein ble født i Svebakken i 1840.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk skal du ha, Tordis. Tror du Peder Jonsen, 44 år, bosatt på Svebakken i 1865 også hører til denne søskenflokken ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Lien

Hei! Marit Jonsdatter er min tippoldemor. Det jeg har fått opplyst er følgende: Marit født 01.04.1822. Flyttet til Rennebu. Flyttet til Tolga 1854. Flyttet til Tynset 1 mai 1859.. Flyttet tilbake til Øyer 7 april 1860. Mor til Svend Jonsen født 04.08.1852. Far til Svend het Jon Bersvendsen. Er ikke helt sikker på foreldrene til Marit. Men mener det er Gjertrud Jonsdatter og Jon Arnesen. Jeg håper noen kan hjelpe meg videre... På forhånd takk!!! Hilsen Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.