Gå til innhold
Arkivverket

[#47188] Pike født 1933 i Kristiansund


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Skulle gjerne hatt opplysninger om mammas halvsøster født i Kristiansund i 1933. Hennes foreldre skal være Leif Emil Kristensen og Åse eller Åshild Johansen. Leif Emil var mammas far, og født 22.03.1896 i Trondheim. Siden dette kan være snakk om nålevende vil jeg kun ha svar på privat mail: anlih@online.no. Mamma skulle gjerne hatt kontakt med sin halvsøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Tore Kristiansen

Har ikke funnet noen jenter som ble født i Kristiansund i 1933 og deler av 1934 med den faren du nevner, Anne Lise. Men jeg skal sjekke igjen, for kanskje jeg bladde for fort igjennom listene. Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Er kirkebøkene for Kristiansund på den tiden frigitt? Det er vel en liten sjanse for at hun kan være født i Trondheim, men da aner jeg ikke hvor der jeg skal lete. Jeg har vært i kontakt med Frelsesarmeen, og har fulgt noen råd fra dem som jeg venter på svar på.De må ha bevis for at hun er datter av min mors far for å kunne hjelpe. Mer kan jeg ikke si om saken her. Jeg vet enda ikke navn på henne, men det kunne jeg jo uansett ikke ha lagt ut om her. Hvis du finner henne i kirkebøkene håper jeg du sender svaret privat. Takk for at du prøver å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Hei igjen, Anne Lise!Jeg har lett igjennom kirkebøkene for Kristiansund for årene 1932-34 for både gutter og jenter, men har ikke funnet at Leif Kristensen har fått barn i Kristiansund i de årene. Dessverre. Jeg studerte farens navn på hver innførsel. Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for at du har tatt deg bryet. Det kan jo hende at mormor har husket feil da hun fortalte, og at det kanskje var barnets Åse eller Åshild Johansen som ble født i Kristiansund.Har også fått opplysninger fra min bestefars skifte hvor det ikke er nevnt noen datter, men der er heller ikke en annen datter født i hans 2. ekteskap nevnt(denne vet vi han hadde kontakt med etter at hun ble voksen). Så det kan virke som om den som informerte om arvinger til skifte absolutt ikke visste alt.Nå skal jeg prøve Trondheim byarkiv for å eventuelt få høre om han har betalt bidrag og om hva som eventuelt kan stå der. Det var antagelig noen slike papirer mormor fant en gang, hvor det sto navnet på barnets mor. Hvis min mors halvsøster ble født i Trondheim og det bare var moren som var fra Kristiansund så ser dette veldig håpløst ut, for jeg aner ikke hvor jeg skal begynne å lete i Trondheim. Mye er jo også taushetsbelagt så langt frem i tid. Nå har jeg snart prøvd alt, og til og med å kontakte 'Tore på sporet', men der ble jeg bare henvist til noen hjemmesider hvor en nesten ikke kunne informere om noe som helst på grunn av hensyn til eventuelt nålevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det skal selvfølgelig stå at kanskje det bare var barnets mor Åse eller Åshild som var fra Kristiansund, og at datteren da kanskje ble født i Trondheim i 1933.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.