Gå til innhold
Arkivverket

[#47856] Rogaland. Berthe Svendsdatter Kleven. født ca 1830.

Gjest Eva Kr. Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kr. Svendsen

Søker opplysninger om Berthe (Birthe,Brita) Svendsdatter Kleven fra Hjelmeland. (født ca 1830) Datter av Svein Sveinsen og Gunhild Olsdatter.Hun ble gift med Sivert Svendsen Haaland 21.12.1855 i Stavanger. De fikk i alle et barn. Svend Adolf født 17.01 1857 i Stavanger.Mannen hennes Sivert døde 17.02 1860 i Stavanger. Jeg vet at Svend Adolf vokste opp som pleiesønn hos en familie i Danmark. (Tema 42965)Det jeg lurer på er om noen vet når Berthe døde? Før eller etter mannen sin?Og skulle det være noen som sitter inne med andre opplysninger om denne familien så tar jeg gjerne det også.Takknemlig for svar.m.v.h. Eva :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg siterer bygdeboka for hjelmeland, band 3 ; Fister , Kleivå, husmannsplass, Svein Sveinson 1790-1879 og Gunnhild Olsdatter( 1788-1856) flytte hit frå Døvik ein gong mellom 1835 og 1855.Gunnhild døyddde her i 1856 .To år etter gifta Svein seg oppatt med Eli Sørensdatter f 1808 på Vadla, Årdal , d 1876. Datter Brita f 1830, flytta til Stavanger 1855 er alt som står om henne .Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kr Svendsen

Hei Tove. Takk for svar. Der fikk jeg noen nye navn og steder. Er veldig lite kjent i Rogaland men prøver å plassere disse stedene. Har skjønt at vi ikke er så langt fra Stavanger.Men så var det Brita da. Når døde hun? Noen som har flere opplysninger om henne eller de andre som er nevnt her.:-) eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.