Gå til innhold
Arkivverket

[#47958] Kirkebøker Lykling, Finnås, Bømlo?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Etter å ha søkt gjennom kirkebøkene for Bremnes, Moster og Bømlo uten å finne en person som er født i 1926, bosted Tverborgvik, lurer jeg på om det finnes kilder fra området som ikke er registrert.Hvordan finner jeg ut av det? Er det noen som vet noe om det?Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg kjende ein Tverborgvik som var fødd i 1912. Han fann eg under Finnås/Bremnes. Eg finn ingen frå Tverborgvik eller Lykling døypte i 1926.Her er ein database som heiter Døde i Lykling Sokn 1925-1981. Så det kan tenkjast Lykling vart eiga sokn i 1925, og at den kyrkjeboka ikkje er skanna inn.Eg burde vel visst dette, men eg er ikkje innfødd bømling...Det døydde forresten ein eldre mann på Tverborgvik denne månaden, men eg trur mest han var fødd før 1926.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

På side 400 i Bømlo II, nr. 9 er det ei Inger f.1926 med foreldre Ingvar Martin Olsen Skjetne g.m Elen Kristine Olsdtr. Våge. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Dette var feil kone. Han ble gift 2 gang med Pernille Amalie Olsdtr. Brattetveit, Tysnes. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Joda, det er Inger. Det er min svigermor, faktisk. Født 03 Feb 1926. Så egentlig har jeg all informasjon, jeg trenger, men jeg synes det er kjekt å finne originalskriftene og se hvem fadderne var etc. De to eldre søsken har jeg funnet og dere vet sikkert hvordan det er med slike små gåter. Man greier ikke helt å slippe taket før man har funnet en forklaring :-)Hun er jo døpt og det er ingen informasjon som tilsier at det har skjedd andre steder enn på Bømlo. Faktisk har jeg for sikkerhets skyld sjekket en del andre kirkebøker i distriktet, både på Stord, Tysnes, Sveio, Austevoll etc. Derfor lurer jeg litt på det som Marie nevner om det kan finnes en egen kirkebok for Lykling som ikke er ført inn eller som kanskje kan være tapt?Men takk likevel, Johan. Jeg burde nok ha gitt litt flere detaljer. Så hadde du ikke trengt å slå opp.Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg prøver igjen og håper at noen vet om det fantes egne kirkebøker for Lykling som ikke er registrert.Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Lykling vart altså eige sokn først i 1996. Då er det litt rart at det står Lykling sokn allerede då svigermor di sin far døydde i 1938:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Litta Olsen

Jeg har fått enda en person som skal være døpt på Bømlo, men som jeg ikke finner!!Det dreier seg om Torbjørn Magnus Bore, f. 5 feb 1927. Foreldrene var fra Rogaland. Jeg vet at han er født ikke langt fra der min svigermor kommer fra og det er kun 1 år mellom dem.Kan det være samme problem som med min svigermor?? Jeg håper det ikke, for det er utrolig irriterende å ikke finne svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Faren til Torbjørn kom til Bømlo som lærer i 1924. Foreldrene til Torbjørn bygde hus i Skipavik på Søre Bømlo. Eigedommen ble tinglyst i 1937. ref Bømlo bygdebok nr 3 s 90 Eksakt gård hvor Torbjørn er fødd er vanskelig å vite, da jeg ikke finner foreldrene hans oppført som husmenn eller strandsittere i Løklingområdet.mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk Roald! Jeg har fått info om hans foreldre, selvom jeg ikke kan finne dåpen hans.Merkelig med de bøkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Du er jammen en knupp, Øystein!Tenkte ikke på å se der, for hans datter insisterte på at alle brødrene var født og døpt på Bømlo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.