Gå til innhold
Arkivverket

[#48055] Gudmundsrud, Nils Nilsson Fra ÅL


Gjest Astrid Holten
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Holten

Noen som kan hjelpe meg med opplysninger? Jeg søker all informasjon om Nils Nilsson Gudmundsrud. Om han var gift,-evt med hvem. og om han fikk barn. Dette er det jeg har funnet: [url="http://www.heimbygda.no/folk/folk_e_g.htm>http://www.heimbygda.no/folk/folk_e_g.htm Hvordan kan jeg få tak i og lese disse sogene?Ellers har jeg funnet(tror jeg) dåps informasjon,- men har vansker med å tyde. har jeg funnet rett mann? nr 76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Holten

Tusen takk for hjelp og nyttig informasjon!Nå er jeg litt usikker,- har kopiert om en av hans sønner her: 1. Nils Nilsson Gudmundsrud 13.08 1867- G 1904 m Anna Rød, Bottefjord. Barn: 7 .... Utvandra til Am. i 1894. Kom heim att omlag 1907 og busette seg på Torbjørnsnes i Torvika ved Kristiansand. (Dvs. hennar heimegard.) (1032)Kan dette stemme? Navn på begge stemmer utav det jeg har funnet frem til,- men sted passer ikke inn i 'min historie'..Det jeg MENER skal være er at Anna rød kommer i fra Batnfjordsøra (mellom Molde og Kristiansund). å at Nils og Anna Kjøpte gård på Holten i Torvikbukt... Er dette riktig eller finnes det 2 par av Anna Rød og Nils Nilsson Gudmundsrud(Fra Ål).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg skjønner heller ikke forfatteren her ang. N.N. 1867. Det står utvandret til Amerika i 1894 og kom hjem ca. 1907. Nils og Anna ble gift i 1904. Så hvem var det som utvandra. Jeg synes du skal ta kontakt med forfatteren og spørre ham om dette.Her utvandrer en gift Nils Nilsen fra Ål i 1894 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Holten

Nå har jeg fått låne meg 'gards og ætte soge for gjemnes'. der fannt jeg de! jeg hadde rett i at det står feil. De ble gift i USA. flyttet til Nordmøre der hun kommer fra. Skal jeg da si ifra noen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Holten

Ja,men for å få opp adressen må jeg ha brukernavn for PC ,å den husker jeg ikke.. å nå har jeg prøvd så mange ganger at det kommer opp error melding.. (flau). Kunne du lagt den inn her tror du? eller evt sende den på mail. astrid_holten@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vel, jeg skjønte ikke problemet ditt. Om du bare klikker der det står E-mail kommer det opp fiks ferdig og det er bare å skrive. Men siden du tydeligvis ikke får den opp så er adressen hans følgende twarberg@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå ble jeg usikker på om jeg gjorde noe galt ved å legge adressen hans der. Håper ikke det, men om innlegget fjernes så sender jeg den også til deg for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.