Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?


Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Etter en pause kommer det nå flere nydelige kirkebilder.Takk til Inger Eik for fine bilder av:Akershus: St. Magnus Katolske kirke, Lillestrøm, Lillestrøm kirke.Vest-Agder: Flekkefjord kirke, Gyland kapell og kirke, Hidra kirke, Pinsekirken og Metodiskkirken, alle fra Flekkefjord. Feda kirke, Kvinesdal, Eiken kirke, Hægebostad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg har fått endel bilder i løpet av høsten, men tiden min har ikke strukket til pga av at vi har flyttet. Nå begynner ting å komme på plass hjemme, og jeg får tid til å legge ut kirkebilder og avfotograferte kilder igjen. Det er jeg glad for. Det er trivelig å holde på med dette her. Det er mange hyggelige mennesker som sender meg fine kirkebilder.Vinteren er en fin tid å fotografere kirker, fordi mange kirkebygninger er gjemt bak høye trær. Uten blader blir kirken tydligere. Så om dere har tid å lyst, vil jeg gjerne ha vinterbilder av slike kirker.Takk til Elin Rossing Ljungqvist for fint bilde av Fana kirke i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Hei Kari, Har du fått bildene fra Sjømannskirken, Den Norske kirke i Gøteborg? Informasjon om planer om salg og rivning har kanskje også blitt kjent i Norge. Det skulle jo være morsomt om bildene kommer opp på din fine side før dette eventuelt blir av. Informasjon om planene finnes på Facebook Lenke. Denne lenken kan du gjerne ta med om det er muligOm bildene ikke har kommet fram gi beskjed så sender jeg de.Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Som nevnt i innlegg 477 så har ikke tiden strukket til i høst pga flytting. Jeg hadde også prosjektlederansvaret for Slektsforskerdagen som DIS-Oso/Akershus arrangerte i samarbeid med Riksarkivet og Statsarkivet i Oslo. Det var også en ganske stor oppgave. Jeg holder på med Niels Hegges bilder nå, og så kommer bilder fra: Tor Kvien, Thore Bakk, Are S. Gustavsen, Bjørn Haaland, Sverre Stølen, Randi Ingunn Selnes og Gry Onarheim Dahlmo. Takk for for fine bilder og tålmodig venting.Når vi omsider får alt på plass i vårt nye hjem så vil jeg spare mye tid fordi mine barnebarn bor nå 5 minutters gange fra oss, mot 30 minutter med bil før. Det er 10 minutter kortere å gå til tog til Oslo, 15 minutter kortere å kjøre til Riksarkivet, samt at det er bare 500 meter til marka med skiløyper og fint turterreng mot ½ times kjøring før. Skulle vi ta en dukkert på sommeren, måtte vi kjøre til marka, men nå kan vi ta en svømmetur i eget basseng. Vi har det fint i Nittedal (på Rotnes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Niels Hegge for fine bilder av Den norske sjømannskirken i Göteborg, Hackås kirke i Jämtland, Sverige og Giggleswick kirke, Yorkshire, England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk til Sverre Stølen som har bidratt med 77 fine bilder av kirker rundt om i landet. De to første kirkene er lagt ut: Alstadhaug kirke i Nord-Trøndelag og Alstahaug kirke i Nordland.Takk også til Heidi Solberg for fine bilder av Østby og Ljødalen kirker i Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Fortsatt Sverre Stølens fine bilder: Borgund kirkene, Sogn og Fjordane. Bøverdalen kirke, Oppland, Brattvær kirke, Møre og Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Flere av Sverre Stølens fine bilder er lagt ut. Budal og Byneset i Sør-Trøndelag, Dalen kirke, Hedmark, Edøy gamle og nye kirke, Smøla, Møre og Romsdal, Eidsborg stavkirke, Telemark, Ekne kirke, Nord Trøndelag, Fiskum gamle og nye kirke, Buskerud og Fjærland kirke, Sogn og Fjordane.Takk til Inger Eik for fine bilder av Metodistkirken i Kristiansand, Vest-Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.