Gå til innhold
Arkivverket

[#48468] Hjelp til tyding av kirkebok fra Skjeberg.

Gjest Torleif Skarpholt
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Skarpholt

Mini I 4 Skjeberg 1815-1830 side 96 nr 74, Søren Pedersen f.18.11.1823. Jeg blir veldig glad for hjelp til å tyde hva som står under foreldere og faddere her ved dåpen til min t.oldefar. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Nr 74 18de November Søren Pedersen / Hjemmedøbt d: 24 Novembr Stadf(estet): i (K?)bg Kirke d 25 december / Inderst Peder Hansen og Christense Hansdatter Ise Glasværk / HusmdsP(ige) Ane Ingebretsd:Ise Karen Andersdat: P(ige) Maria Pedersdatter Ise Husmd: Ingebret Ingebretsen O: Ole Olsen O(s?) Ung(kar): Erik Torbiørnsen O. Jeg vet ikke helt om det er O. Mvh. Per Bragstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Jeg tolker o-ene etter faddernavnene som slurvete skrevet do = ditto (bosted) istedenfor ofte brukt ibid (ibidem) . Det kommer tydeligere frem etter Ole Olsen . Jmfr. også nederst på siden no 79 etter fadderne der.Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Birkelund

Dåpen er stadfestet i Skjeberg kirke. Innen sognet er jo også Ullerøy og Ingedal kirker, så presten måtte notere i kirkeboka i hvilken av disse tre middelalderkirkene handlingen ble foretatt.mvh Skjebring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.