Gå til innhold
Arkivverket

[#48755] Maria Sivertsdatter, f. ca 1809 på Næsset i Romsdalen

Gjest Charlotte Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Charlotte Hagen

HeiMaria Sivertsdatter er født ca 1809 på Næsset i Romsdalen. Sannsynligvis flyttet hun som ung til Stangvik fordi på slutten av 1829 er hun registrert som innflytter på Kvernes fra Stangvik. Hun fødte sønnen Hans i oktober 1830 (finner ingen spor av hans far) og giftet seg med Hans Jonsen Kloppen fra Lesja i Juli 1843.På høsten 1845 flytter alle 3 fra Kvernes til Stangvik. Hans blir konfirmert i 1846 på Halsa og flytter til Hitra i Mai 1849.Ting tyder på at Maria hadde tilknytning til Stangvik området ettersom hun kom derfra og reiste tilbake dit, men jeg har ikke klart å finne noe informsjon om hennes far Sivert Olsen 'Røe af Næsset' LenkeEr det noen som har noe informasjon om Sivert?Jeg har vurdert om det kan være Sivert Olsen Sanblost fra Bud men ved en tilfeldighet hadde han også en datter som flyttet til Kvernes. Det var det ekteskap og barnefødsler men Maria var aldri nevnt så jeg tror jeg har gått bort fra den teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei. Sønnen Hans ble født 26/10 1830 og ble døpt i Bremsnes kirke 28/10. Foreldre ungkarl Hans Bendiksen av Kr.sund og pike Maria Sivertsdatter Søbstad. Ved utflytting 29.august 1845 er hun 36 år. ektemannen 28 og hennes uegte sønn 15. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.