Gå til innhold
Arkivverket

[#48797] Barry Nelson - Robert Haakon Nielsen/Nielson


Gjest Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore S. Falch

Til (24):Det står følgende forklaring til tellingen i 1920: ''The 1920 Census was begun on 1 January 1920. The actual date of the enumeration appears on the heading of each page of the census schedule, but all responses were to reflect the individual's status as of 1 January, even if the status had changed between 1 January and the day of enumeration. For example, children born between 1 January and the day of enumeration were not to be listed, while individuals alive on 1 January but deceased when the enumerator arrived were to be counted'' - altså oppgir den status pr 1.januar 1920.Følgende gjelder for tellingen 1930: ''The 1930 census began on 2 April 1930 for the general population of the United States. (The enumeration in Alaska began on 1 October 1929.) Regardless of when an individual was contacted, all responses were to reflect the status of the individual as of 1 April 1930'' - altså oppgir den status pr 1.april 1930.Jeg skal se om jeg finner originalinnførselen for familien Nelson i 1930-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Ved tellingen i 1930 finner jeg familien i Brooklyn Township i City of Oakland, Alameda County i California:Ted Neilsen er 37 år gammel, han var 23 år gammel ved første ekteskapsinngåelse, han innvandret i 1913 fra Norge, og han er ''steward''.Hustruen Betsy er også 37 år gammel, og hun var også 23 da hun giftet seg. Hun er norsk og innvandret i 1913.Sønnen Robert Neilsen er 12 år gammel og er født i California av norske foreldre.Opplysningene som gis i innlegg 3 er med andre ord korrekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Fra 'WW1 Draft reg. Cards 1917-1918.' Lurer litt på om ikke dette kan være far til Robert:Name: Niels T B Nielsen City: Oakland County: Alameda State: California Birthplace: Norway Birth Date: 26 Jun 1892 Race: Caucasian (White) FHL Roll Number: 1531215 DraftBoard: 6Han oppgir å være født i Åsgårdstrand. Han er gift og forsørger kone og ett barn. Jobber som 'Steward on Tugboat'. Adressen er ikke den samme som i 1920-census, men han kan jo godt ha flyttet på seg.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

SSDI: Name: Niels Nielsen SSN: 551-26-6912 Last Residence: 94610 Oakland, Alameda, California, United States of America Born: 26 Jun 1892 Died: Mar 1968 State (Year) SSN issued: California (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Til 29-31:Folketellingen 1900:LenkeJeg satt faktisk i går kveld og grublet litt over denne karen etter å ha gjort et søk. Men jeg er kanskje fortsatt opphengt i navnet 'Leif' av en eller annen grunn. Det burde jeg kanskje slutte med? :-)DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Kortet er datert 5. juni 1917 - altså etter Roberts fødsel.Om det er medtatt navn eller ikke på hustru varierer fra kort til kort. Her er det bare skrevet kone og ett barn. Foreldres navn er også utelatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Takk til alle som har bidratt under dugnaden. Jeg beklager at jeg ikke har hatt anledning til å bidra så mye denne gangen, og jeg hadde vel ikke initiert dugnaden på denne siden av året hadde det ikke vært for min fars James Bond-møte denne uken... Har mailet ham adressen til denne tråden.Til 33: Ja, jeg er enig i at rett person er funnet. Som sagt dukket Nils Trygve opp i går kveld da jeg gjorde et søk i 'Alle baser' med begrepet 'Trygve Nielsen', men fordi 'Leif' romsterte i bakgrunnen tok jeg ikke sjansen på å postlegge funnet da jeg var redd for å forvirre mer enn det gagnet.Det var vel gjengivelsen av Leiffue for 'Triggue' i ft 1930 som skapte forvirringen. Godt at andre klarte å finne ut av det!Jeg skal se om jeg kan få laget en oppsummering i form av anetavle etter hvert, men tror jeg må få gjort unna ett og annet julebrev først...DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg skrev i innlegg 33 at jeg var _rimelig_ sikker på at Nils Trygve var rett mann. Det finnes faktisk en 100% sikker dokumentasjon i innleggene her, men jeg har vært for treg til å tenke på den - før nå! :-) Sjekk Social Security-nummeret for Nils Trygve og Betsy!Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.