Gå til innhold
Arkivverket

[#48822] Berte Gurine Olsdatter Bringsrud f 1874 i Sandsvær, hennes foreldres giftermål


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiBerte Gurine ble født 18 februar 1874 i Sandsvær og døpt 03 april 1874 samme sted, men jeg trenger litt hjelp med å tyde foreldrenes vielsesår og sted.. Ole Johnsen Myre og Helle Mathilde Heriksdatter? i 1900 kaller Berthe Gurine seg for Bringsrud og bor i Sandsvær. mvh Inger Sofie Olberg

bilete2596.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei, Du kan lese om disse i Sandsværs historie bind III side 651 under Goli i Surlikroken. Helle Mathilde er fra Lardal, så det er vel sannsynlig at de har giftet seg der.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

I ft 1865 er det en Ole Johnsen 26år i Svarstad oppført med fødested Sandsvær. I kirkebok for Sandsvær 1840 finnes det en Ole Johnsen med John Larsen fra Drammen som far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei Anne og Eva HeleneTakk for bidrag, jeg er ikke så flink til å tyde kirkebøker, men utifra det jeg kan lese så står det John Larsen og Berthe Gurine Johnsdatter ved Oles dåp...mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Gjør et forsøk, fikk ikke med meg riktig alt, andre kan kanskje suplere.F 19 juli døpt 22 nov 1840, Ole, uægte. Ungkar John Larsen, ??, Brænde?? John kaldet, nu i Drammen. Enke Berte Gurine Johnsdtr, inderstdtr, Lofthuseiet, enke etter John Kongsgaarden. Faddere: Johan ??, Eberlinds kone, pike Johanne Maria Johansdtr Eberlind, Christen Johnsen Bringsrud, Hans Johnsen Langerudeiet, Hellik Tollefsen Lofthuseiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Det står Ungkarl John Larsen Lugtop, Brændeviins John kaldet. Første fadder Johan Hj. Eberlinds kone.Lugtop er et annet navn på plassen Svendsrud i Surlikroken (G.nr. 39 br nr. 10)I Sandsværs historie bind III er John Larsen omtalt under Hvålseie side 229.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.