Gå til innhold
Arkivverket

[#49456] Per Persson, Vãrmland reiste til USA


Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Jeg forsøker å hjelpe en svensk venninne, med å finne ut av Per Persson f. 11.11.1859 i Norra Finnskoga, Värmland. Han reiste til Amerika ca. 1881, antagelig fra Norge. Hvor reiste han? Så vidt jeg har fått opplyst kom han tilbake til Sverige før 1898 og tok navnet Wermelin.Kan noen hjelpe?Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei. Når han reiste til Amerika, så reiste han fra sverige, Norra Finnskoga. Kontakt emigrantregisteret i Karlstad. De har tydeligvis noe mer, som du sikkert får kjøpt kopier av.Post 810837Persson, Per Arbetare (ogift man)f. 11/11 1859 i Norra Finnskoga, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 1881 från Norra Finnskoga, Värmlands län (Värmland) till Nordamerika0231881030 - Bilaga/ytterligare information finns. Kontakta Emigrantregistret i KarlstadKälla: Emibas emigrationsakt: Norra Finnskoga S 1881 030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

HeiTusen takk skal du ha! Da tar jeg kontakt med Karlstad, for å få ytterligere informasjon.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

I 1900 bodde Per i Jämtland, og het som du sier Wärmelin. Se nesten nederst på siden. Om personen Namn: Per Persson Wermelin Hemförsamling: Hede Jämtlands län Hemort: Kyrkbyn Kontrakt: Jämtlands södra Län: Jämtland Födelseår: 1859 Födelseförsamling: Norra Finnskoga, Värmlands län Yrke: Arbetare Civilstånd: Gift (G) Kön: Man Famstkod: Far/man (F) Familj nr: 1 Sida: 11 Rad: 45 Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Per Persson Wermelin, f. 1859 i Norra Finnskoga, Värmlands län, Arbetare Agda Eugenia Cecilia Ek, f. 1880 i Hede Jämtlands län Kristina Augusta, f. 1898 i Hede Jämtlands län Anna Maria, f. 1900 i Hede Jämtlands län

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Glem det jeg skrev i forrige innlegg om å se nederst på siden. Glemte å fjerne det. Det var på originaltellingen, men den klarte jeg ikke å kopiere inn her. Får jeg din mail, så kan jeg sende den til deg om du vil ha den. Hilsen Anne Lene. alenehagen@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.