Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gunn-Kari Bakke

[#49458] Lars T Hagen Ål finnes i 1910 census USA. Videre tips?

Recommended Posts

Gjest Gunn-Kari Bakke

Lars T (Thorsen/Torsen) Hagen, født 1879 utvandret fra Ål 1902. Vi finner han i 1910 census fra USA bosatt i Minnesota, men ingen spor videre. Ikke i dødslister eller i 1920 og 1930 census. Har noen tilgang til Canada og kan sjekke han der? Er det andre forslag til videre leting? Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Jeg tipper at du snakker om Lars Thorsen Hagen f. 30. des 1879 i Sundrehagen (Ål) av foreldre Tord Olsen og Birgit Larsdatter.Jeg tror IKKE det er han som kalles Lars T. Hagen og som i 1905 og 1910 er i Red Lake county i Minnesota. (Dette er nok Lars Torgerson Hagen.Ved immigrasjonen i 1902 til USA via Canada sies det at han skal til 'Ruby' i North Dakota. Dette er muligens Rubin i Nelson County.Ål Nye bygdebok sier: 'Lars Torson Hagen 30.12. 1879-____ Til Nord Dakota 22 år gamal. Lars dreiv tømmerhogst saman med nokre indianarar. Sidan har ingen høyrt frå han. Truleg gm Tonette ... og busett i Daneville, Divide Co, ND og død 1924. (J. Marler).'Jeg tror ikke bygdeboka og J. Marler har rett. Den Lars Thorson som dør i Divide ND i 1924 er født 24. nov 1878.Hmpf... Dette var jo ikke hjelp til videre leting....Det er en Lars Thoresen i Nelson county som søker om statsborgerskap i 1913...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.