Gå til innhold
Arkivverket

[#49458] Lars T Hagen Ål finnes i 1910 census USA. Videre tips?


Gjest Gunn-Kari Bakke
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn-Kari Bakke

Lars T (Thorsen/Torsen) Hagen, født 1879 utvandret fra Ål 1902. Vi finner han i 1910 census fra USA bosatt i Minnesota, men ingen spor videre. Ikke i dødslister eller i 1920 og 1930 census. Har noen tilgang til Canada og kan sjekke han der? Er det andre forslag til videre leting? Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Jon Torp

Jeg tipper at du snakker om Lars Thorsen Hagen f. 30. des 1879 i Sundrehagen (Ål) av foreldre Tord Olsen og Birgit Larsdatter.Jeg tror IKKE det er han som kalles Lars T. Hagen og som i 1905 og 1910 er i Red Lake county i Minnesota. (Dette er nok Lars Torgerson Hagen.Ved immigrasjonen i 1902 til USA via Canada sies det at han skal til 'Ruby' i North Dakota. Dette er muligens Rubin i Nelson County.Ål Nye bygdebok sier: 'Lars Torson Hagen 30.12. 1879-____ Til Nord Dakota 22 år gamal. Lars dreiv tømmerhogst saman med nokre indianarar. Sidan har ingen høyrt frå han. Truleg gm Tonette ... og busett i Daneville, Divide Co, ND og død 1924. (J. Marler).'Jeg tror ikke bygdeboka og J. Marler har rett. Den Lars Thorson som dør i Divide ND i 1924 er født 24. nov 1878.Hmpf... Dette var jo ikke hjelp til videre leting....Det er en Lars Thoresen i Nelson county som søker om statsborgerskap i 1913...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.