Gå til innhold
Arkivverket

[#49464] Hans Andreas Madsen f. 16.11.1871 i Modum


Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Dette er helt sikkert rett Mads Hansen ja ! Takker og bukker for hjelpen ! Det kan vel bli verre å finne riktig mor (Karen Tronsdatter) når ingen alder kommer fram ved dåpen av Hans Andreas. Det er heller ingen fra moren til Hans Andreas sin side som er notert som vitner ved forlovererklæring i Bamble og vielsen i Bamble i april 1893. Men det er vel kanskje heller ikke vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Oppdaget at Hans Andreas Madsen blir født på nov i 1871 av Karen Tronsdatter , og at hans far Mads Hansen Kampen gifter seg samme høst (i sept)med Andrine Gulbrandsdatter ! Hva står etter Ungkarl, er det nygift mand ? nr 166 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Stedsnavnet som står etter Karen Tronsdtr. (166) er det noen lokalkjente som kan tyde det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Dette er den beste kandidaten til å være den Karen Tronsdatter som jeg er ute etter : Lenke Og en Karen Tronsdtr. i Vang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Ref (4): Ved dåp av Hans Andreas Madsen blir Mads Hansen omtalt som 'Ungkarl, nu gift Mand'.Ref(5): Karen Tronsdatter var bosatt Vikertangen. Klokkerboka viser dette bedre enne Ministerialboka (nr 170) LenkeKjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Vikertangen må vel være et sted ved Vikersund, kan jeg tenke meg. Det er sikkert ikke i Vikertangen i Hvaler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.