Gå til innhold
Arkivverket

[#49471] Feilmelding på kyrkjebok for Nykyrkja i Bergen


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg ville nettopp gå inn og sjå på Kyrkjebopk for Nykyrkja i Bergen E2 1850-1868 (avlidne), men får opp denne meldingi, som eg vert beden om å rapportera:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Error kb_0013: Querying extended information failed! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (kildeID = ))' at line 1Oftest betyr denne feilen at det er en feil i indekseringsdatabsen. Vennligst rapporter feilen.Usually this error occurs when it is an error in the index database. Please report the error.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Kva gjer eg so...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Lars! Den virker helt fnt hos meg. Dette har vært rapportert før også med andre bøker. Noen ganger virker det som det kan hjelpe å restarte egen maskin. Har du prøvd dette? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Laila for tips, men det hjelpte ikkje å starta opp maskinen på ny! Og eg kjem jo inn på alle andre kyrkjebøkler, so kvifor ikkje denne...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Siden siden virker for noen, men ikke andre virker det som det muligens kan være mellomlagret (cache) data på din PC som er årsaken. I så fall kan det hjelpe å trykke [F5]. Om ikke det virker må mellomlageret tømmes. Hvordan dette gjøres varierer fra nettelser til nettleser, men ofte finner du muligheten under menyen verktøy. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Hei,Jeg rapporterte samme feil 20 mars iår. Etter det har jeg gjentatte ganger forsøkt å komme inn i disse bøkene, men hele tiden med samme feilmelding. Jag har to maskiner, en med en helt nyinstallert XP prof. og en eldre med Win 2000 prof. Jeg tømmer regelmessig cache og andre filer som samler skrap. Jeg har ikke hatt samme problem i andre bøker, bortsett fra de få ganger tjenesten har generelle problem. Jeg har forsøkt på forskjellige tider, sitter nå i USA så det blir ofte natt i Norge når jeg har søkt siste uken.Med andre ord, jeg tror ikke feilen ligger på min side. En tanke, jeg bruker Firefox, gjør andre det som kommer inn?Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Den ser ut for meg å være feilindeksert. Døde menn i 1851 peker til døde damer i 1868 (sidenummeret i lenken er alt for høyt). Man kan se på sidene ved å legge inn sidenummer manuelt.mvh Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg bruker Firefox. Men nå får jeg feil - samme feilmelding som Lars.Ser og samme feil som Per Harald (6)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Jeg ser nå att det går å komme inn i boken så som Per Harald beskriver, takk for tipset. Jeg har som mål å spare permanente lenker til kirkeboks sidene som dokumentasjon til mine aner. Kommer lenkene å endres om denne boken omindekseres?I så fall er det planer om å gjøre dette i snar framtid, eventuelt kommer det å meldes om at dette er gjort?Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.