Gå til innhold
Arkivverket

[#49479] Martinius Hansen født ca 1820 fra Hedrum


Gjest Terje Blomquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Blomquist

Fortsetter å tette huller i systemet: Martinius Hansen giftet seg 22/11 1841 i Sandar med Anne Mathisdatter. Han var smed og bosatte seg på Østby i Tjølling i 1846. Han kom til Tjølling fra Larvik. Sønn av Hans Jacob Andersen. Noen som har ide om Martinius fødsel. Det er opplyst at han er født i Hedrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Blomquist

Da kommer neste spørsmål. vielsen til foreldrene eller hvor de kommer fra: Hans Jacob Andersen og Anne Mathea Andersdatter ? Det ene drar det andre med seg. Han var smedsvend på Hagenes-verket når Martin ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Hei.Her er div. avskrifter fra Bygdeboksmaterialet på Hedrum Bygdetun. Det er nok et par uoverenstemmelser med kirkeboka, men det viser i alle fall at Hans Jacob Andersen og hustru Anne Mathea døpte flere barn i Hedrum. Og det kan vel antyde noe om alderen på foreldrene, f.ca. 1770/80?? Meget Sannsynlig at det er datteren Inger Katrine f.1816 som finnes i FT1865 og i K.Hunskaars FT1875 på Roligheten i Hedrum.08.12.1804//1804//Anders//Hans Jacob Andersen//Hagenes Hammer//og hans Hustru 13.09.1807//1807//Johan Christopher//Hans Jacob Andersen//Hagenes Hammer// og hustru 10.06.1810//1810//Carl//Hans Jacob Andersen//Hagenes Hammer//Mathilde Andersdtr. 25.09.1812//1812//Inger Katrine//Hans Jacob Andersen//Hagenes Hammer//og hustru 23.08.1816//1816//Inger Katrine//Hans Jacob Andersen//Hagenes Hammer//Anne Mathea Andersen Lenke1819//1820//Martin Hans Jacobsen// Snedker Hans Jacobsen//Hagenes//Anne Mathea Andersdtr. 1822// Hans Jacob Hansen//Hans Jacob Andersen// Hagenes Verket//Anne Mathea Andersdtr.Kolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg gjetter på at Hans Jacob Andersen i FT1801 skjuler seg bak navnet 'Hans Jacob Annesen', 24 år, ugift, hammersmed, losjerende på Langestrand: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Tror ikke dette var noe dårlig forslag Kristian!Ellers så er iflg. Family Search/(IGI) Inger Katrine Hansdatter Hagenæs viet til Anders Andersen i Larvik 9.april 1938, men jeg finner ikke innføringen i kirkeboken. LenkeKolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Terje!Oppholdssted: Hos Sønnen ?Svend? Martinius Hansen, Østbyvolden, hvor han var til Forpleining mod Betaling.Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei igjen Terje!Etter å ha tatt en rask titt ovenfor, ser jeg jo at Martinius Hansen var smed, så ?Svend? skal selvfølgelig være Smed.Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Hei.Ser ut som familien forlot Hagnes fra 1838 og utover. Her fra Bygdeboksmateriale, avskrift v/Morten:9/9 1843//Hagenes//Pigen Inger Cathrine Hansdatter//23 år //Laurvig3/3 1838//Hagenes Værk//'Hans Jacob Andersen//hustru//søn: Martinius Hansen//datter: Inger Hansdatter'//21 år//Laurvig10/7 1839//Hagenes Værk//Ungk. Martinius Hansen//21 år//Sandehered 10/7 1839//Hagenes Værk//'Carl Hansen// hustru'//LaurvigKolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenHar du sjekket faddere for barna deres? Kan hende du finner spor etter søsken.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei TerjeJeg uttrykte meg ikke veldig klart:-)Tenkte på at søsken av Hans Jakob og Anne Mathea kanskje var faddere for barna deres. Kanskje du klarer å finne ut mer om anenen til Hans Jakob og hustruen via dem.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Blomquist

Har sittet og studert fadderne nå, men det ser ikke ut til at det gir resultat, men noen av fadderene er vanskelig å tyde. Gir meg ikke. Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Aksel Einar Mathiesen

Hei Terje.Anne Mathisdtr. var søster av min oldefar Anders Mathiesen.Jeg har med svært dårlig resultat prøvd å oppspore etterslekta til Anne og Martinius.Aner jeg en mulig slektning i deg?Har du opplysninger om etterslekta?Mvh. Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Blomquist

Det er nok ikke jeg som er etterslekt, men jeg har da noen opplysninger. Det enkleste er hvis du gir meg en e-mail adresse, så jeg kan sende deg det jeg har. MVH Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei!Noen registreringer i Tjølling og Sandefjord.Hermine f.1848. [url="http://www.vestfold-slekt.net/cgi-bin/db.cgi?db=0725Begravede1&view_detail=1&ID=7431>LenkeEtt uekte barn: 1871 20 10.03 02.04 Magnus Uekte Ungk. Nils Andersen Gjerstad 327 Pike Hermine Martiniusd. Østbyvolden Snekker Anders Mathisen Skreppestad Kone Marie Skreppestad Snekker Severin Peter Olsen Østby Pike Amalie Martiniusd. Østby Smed Ole C. Olsen Ø. HalsenMette Martine f. 1845.Hans Anton f. 1851. 1851 36 09.06 10.08 Hans Anton M Ekte Smed Martinius Hansen Østby 327 Anne Mathisd. Karen Olsd. Huseby Helle And. Vik Andreas Østby Nils A. Østby Thorvald Huseby Amalie f. 1856, flyttet til Sandefjord.1856 37 10.02 12.05 Amalie K Ekte Smed Martinius Hansen Østbyvolden 327 Anne Mathisd. Anne M. Hansd. Østby Laura Petersen Kristen Helgesen Østby Lars M. Gjerstad Severin Olsen 1878 114 09.11 29.12 Anton Uekte Ungk. Arbeider Lars Halvorsen Østby 327 Pike Amalie Martiniusd. Østby Marie Mathisen Gloppeskogen Emma Mathisen Gloppeskogen Anders Mathisen Gloppeskogen Olsen Prestegården1883 25 16.03 06.05 Ida K Uekte hennes 2. leiemål Murer gift mann Anders Johan Johannesen fra Sverige 327 Pike Amalie Martiniusd. Østbyvolden Ellen Andrea Larsd. Østby Hulda Mathisen Gloppeskogen Snekker Severin Olsen Huseby Magnus Mathisen GloppeskogenIda gift 1899. ? :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.