Gå til innhold
Arkivverket

[#49480] Stine Danielsdatter Aabye, Bambles etterkommere?


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Stine Danielsdatter Aabye, Bamble f. 1757 fikk barn med Even Amundsen Aastad,f. 1753, gift 1777. Jeg kjenner bare navnet Jon f. 1781 og Jørel f. 1777.Hun gifter seg senere med Halvor Jacobsen og til sist med Anders Amundsen Utgaarden. De får Karen Andersdatter f. 1794 i Stathellet.Kan noen ha etterkommere fra disse to ekteskapene?Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn en lenke til 1801-tellingen med Stine D. og siste ektemann pluss et par barn: LenkeMulig du kan finne etterkommere etter disse barna.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Er det kirkebok for Kragerø som kan letes i. Det er vel ikke tellinger før 1865,,,Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Kragerø er vel med i FT1801 for Sannidal, vil jeg tro.Kirkebøker fra 1702 er scannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Hei,Fant dette skiftet. Vet ikke om det kan være av interesse ?m.v.h. Gunnar. BAMBLESK.HTM 1/1 185.5 kb 1790 1/3 Halvor Jacobsen + g. Stine Danielsdtr. Protokoll 11 fol. 489 Aaby nordre Barn: 1. Kirstine Halvorsdtr., 1/4 år Enkens farbror: Lars Evensen Rogn Enken efter Daniel Michelsen Aaby Kari Larsdtr.: anviser en fledforingskontrakt dat. 1789 26/8 Brutto 898 - 2 - 17 Gjeld: 1093 - 2 - 4 Gods: 2 ½ hud m.b. 800 rdl. Skifte 1789 26/8 Gjeld bl.a. til Daniel Michelsen Aabys enke - 300 rdl - 'Nyder ikkum 105 - 0 - 3'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

I tellingen 1801 finner vi altså Stine Danielsdatter med yngre mann, matros samt sønn fra første ekteskap John Evensen f. 1881. En litt eldre søster eller bror?, Jørel Evensen f. 1777 er antakelig ute av redet. Datter i neste ekteskap, Kirstine bor annensteds og siste datter, Karen Andersdatter bor i Stathellet.Da antar jeg at John, Jørel og Karens etterkommere kun kan letes etter i kirkebøker for Kragerø...Flere tips tas imot med stor takk!!Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.